III Trobada Transnacional Erasmus a Romania

Una petita representació de l’equip Erasmus de l’institut va viatjar cap a Oneşti, Romania,  per participar en la 3a Trobada Transnacional del nostre projecte #erasmustvinternational sobre nutrició, hàbits saludables, esports i patrimoni cultural del 10 al 14 de gener de 2022. Malgrat les dotze hores de viatge i les precaucions sanitàries, estaven il·lusionats i a punt per compartir treball i experiències amb la delegació romanesa de l’institut tecnològic “Petru Poni”  i les altres delegacions de Polònia, Portugal, Itàlia i Turquia, que participen del projecte.

Havíem ajornat aquesta mobilitat dues vegades: una al 2020 en plena pandèmia i l’altra a l’octubre de 2021. A l’octubre, mentre a Europa del Sud teníem una situació controlada a nivell pandèmic, a Romania estaven posant-se en confinament moltes zones del país. En canvi, al gener de 2022, ens vem trobar justament amb la situació contrària, els casos de covid s’havien disparat a tota Europa excepte a Romania, on tot estava aparentment controlat. Així que els socis del projecte vam decidir esperar per valorar la situació, i en plenes vacances de Nadal ens vem reunir i vem acordar portar a terme la trobada. Algunes famílies estaven molt espantades i es van fer enrere, així que finalment només vam poder marxar tres alumnes i tres professors catalans. La delegació italiana va participar de forma online.

La mobilitat a Romania va ser la primera trobada física després de dos cursos sense poder viatjar i trobar-nos físicament. Vam veure la llum al final del túnel i que podíem viatjar amb seguretat. La climatologia va marcar la trobada amb neu, gel i temperatures de fins a -11ºC. Els dies eren molt curts i a les 3 de la tarda teníem la sensació que ja eren les 8 del vespre.

Tot i el fred, l’escola Petru Poni era molt acollidora i lluminosa. Està situada a les instal·lacions d’una antiga empresa petroquímica i d’aquí li ve el nom. Els equips europeus estaven molt il·lusionats per retrobar-se per fi i treballar junts. El primer dia es van fer presentacions dels diferents països i jocs de coneixença per trencar el gel, així com una passejada per les instal·lacions i per la ciutat natal de la famosa medallista Nadia Komanesky, l’orgull de la ciutat.

El segon dia vam viatjar fins a Brasov on vam visitar el castell del comte Dràcula (Bran Castle), una fortalesa medieval a la regió de Transilvània que havia estat l’antiga residència de Vlad Țepeș, l’Empalador. Vam recollir dades de la ciutat històrica i del castell de Bran, així com fotografies i vídeos per documentar el curtmetratge “Seguint les passes de Dràcula” (Following Dracula’s steps), que està publicat al nostre canal de YouTube d’Erasmus TV International.

El tercer dia vam viatjar fins a les MInes de Sal de Targu Ocna. Tot un laberint de túnels a 240 m sota la superfície i una temperatura estable de 12-14ºC. Allà hi havien instal·lacions esportives i de lleure i fins i tot una església ortodoxa amb el mobiliari fet de sal. Els alumnes van estar realitzant activitats esportives i de seguiment de la salut mitjançant rellotges intel·ligents o aplicacions del telèfon.

El quart dia els alumnes van parlar d’hàbits alimentaris als països socis. Van elaborar una presentació sobre hàbits alimentaris nacionals, van fer debats en petits grups i jocs de conscienciació com un bingo nutricional. Van preparar un menú Erasmus i van crear cartells nutricionals en petits grups utilitzant els seus coneixements d’hàbits alimentaris europeus per crear un menú equilibrat.

L’últim dia de la trobada els alumnes vam poder estrenar el curtmetratge “Following Dracula’s Steps”. Vem fer l’avaluació de la trobada per part d’alumnes i professors, com és habitual. Es lliuraren els certificats d’assistència de forma oficial amb el director de mans del director del centre i l’equip romanès Erasmus i ens vam acomiadar amb una masterclass de percussió corporal que va impartir en Jorge Tarin. Cap al migdia vam viatjar fins a Bucarest en autobús per acostar-nos a l’aeroport. Vam aprofitar la tarda del divendres i el dissabte al matí a Bucarest per tal de conèixer el casc antic i el passat comunista de la ciutat. Vam caminar molts kilòmetres però ens va encantar la capital de Romania i la seva gent. Va ser una trobada internacional molt profitosa i enriquidora que ens va esperançar i animar a portar a terme la següent mobilitat física a Itàlia.

Us passem l’enllaç a la revista núm. 3 del projecte amb testimonis d’alumnes i professors presents a Romania, així com al canal de YouTube amb els vídeos elaborats durant el projecte. També estem actius a Instagram @erasmustvinternational i Facebook. Us compartim també algunes fotos de l’experiència Erasmus. Seguiu-nos a les xarxes socials!