IV Jornades d’orientació professional (IPOP)

Els dies 11 i 19 de maig es va portar a terme les  IV Jornades d’orientació professional per a l’alumnat dels cicles formatius. La finalitat no era altra que donar-los eines d’orientació, personal i professional, per anar construint poc a poc el seu itinerari.

El dia 11 de maig van realitzat un taller pràctic d’elaboració del currículum vitae competencial, a través de les recomanacions realitzades per la Paula Almagro, tècnica del servei d’ocupació de l’Ajuntament de Torredembarra. El disseny d’un bon currículum aplicant les competències adquirides a través dels estudis professionals que estan realitzant són claus per tal d’elaborar un bon currículum, per així defensar-lo en una entrevista de feina i tenir més possibilitats d’incorporar-se amb èxit al mercat de treball. Els ha animat a contactar amb ella per ajudar-los si necessiten completar el seu perfil professional.

Per finalitzar les Jornades, el dia 19 de maig vam realitzar una taula rodona amb ex-alumnat del CFGS d’Administracio i Finances del centre on van poder conèixer de primera mà els diversos itineraris que han seguit una vegada assolit el cicle formatiu i conèixer les seves experiències emprenedores.

Vam comptar amb la participació Merche Ibáñez, que està finalitzant els estudis universitaris del Grau de Relacions Laborals (RRLL) a la Universitat Rovira i Virgili i que compagina amb la seva feina de operària; Josep Mª Colet, que va continuar cursant els estudis de Dret a la Universitat Pompeu Fabra i ha redirigit la seva carrera professional cap a la Generalitat de Catalunya on actualment és interí del Departament d’Interior com a instructor de procediments sancionadors en l’àmbit de l’Administració de Seguretat; David Cárdenas, que actualment treballa al sector immobiliari com a responsable d’operacions amb un equip al seu càrrec després de la seva incursió a la Universitat cursant el Grau d’ADE, que va deixar després d’adonar-se’n que no era el que realment volia fer; Sara El Hmidi, que després de finalitzar el CFGS d’Administració i Finances va continuar la seva formació en una família professional diferent com és el CFGS d’Animació Sociocultural i Turística a Salou i a la vegada fent un curs d’animació física-esportiva i recreativa i que actualment treballa com a animadora sociocultural i turística; Pol Domingo, futbolista professional i que compagina actualment els seus estudis universitaris cursant el Grau d’ADE a la UOC i Aura Aznar , que després de cursar el CFGS d’Administració i Finances va continuar cursant el CFGS de Transport Internacional i cursos d’atenció al client i comerç digital per completar la seva formació, i que actualment treballa com a Brand-experience a una empresa d’e-commerce a Valls.

En un entorn tan entranyable del centre com és el Biblio-jardí, van conversar amb el nostre alumnat com el cicle formatiu ha contribuït a desenvolupar-se amb èxit dins de la seva formació i en l’àmbit laboral, tot desenvolupant les habilitats i coneixements adquirits i de caràcter tant transversal com són els que es treballen al Cicle Formatiu d’Administració i Finances.

Des del Departament de la Família Administració i Gestió i en nom de l’Institut Ramon de la Torre, expressar el nostre agraïment per la seva participació i bona disposició per col.laborar amb nosaltres.

Jornada molt profitosa i engrescadora que segur que repetirem el proper curs!!!

Departament Família Administració i Gestió