Service-learning Project

Last Tuesday 19th November, some students of Institut Ramon de la Torre went to clean the trash in the street. Everything started when their teacher Àngels told them that they had to do something for the Community, so she thought about this great activity.

First, they went out of the school with gloves and rubbish bags. Then they started picking up all the trash that they found. Later, they threw the trash in the bin. In total, they collected two bags of plastic and one of paper .

The class of 4t ESO C really enjoyed this activity and did a very good job for the community.

Míriam Arall

Student of 4th ESO C

DIA INTERNACIONAL PER A L’ELIMINACIÓ DE LA VIOLÈNCIA ENVERS LES DONES

El dia 25 de novembre està declarat com el Dia Internacional per a l’Eliminació de la Violència envers les Dones. Des del centre, amb l’objectiu de reforçar el compromís comú per erradicar totes les formes de violència masclista i millorar el nostre entorn, s’han fet una sèrie d’activitats de conscienciació a l’alumnat sobre la importància de la prevenció i l’abordatge de qualsevol tipus de violència. Us deixem una mostra de les pissarres digitals creades pels alumnes de 4t d’ESO que cursen TIC on han compartit reflexions i desitjos sobre la violència envers les dones, un recull de micromasclismes i algunes idees sobre com podem canviar-lo pels alumnes de 2n de CFGM de Gestió administrativa i un mural realitzat pels alumnes de 1r ESO D i l’aula d’acollida.

Taller de rap

El passat dilluns, els alumnes de 1r d’ESO C vam fer un taller de rap gràcies al Pla educatiu d’entorn de Torredembarra i liderat per Versembrant. En aquest taller, vam escoltar diferents bases de rap i vam treballar conceptes musicals tan importants com el tempo i el compàs.

Amb la pràctica del taller, vam descobrir com de ràpid i lent es pot rapejar. Tots junts vam construir uns primers versos sobre una de les nostres principals preocupacions: l’època d’exàmens. Fins i tot vam arribar a rapejar a la velocitat de 180 beats per segon. Tot un rècord per a una primera vegada!

Tothom va gaudir molt d’aquesta experiència.

S’engega una nova tipologia textual: la descripció

A l’institut Ramon de la Torre donem prioritat a l’expressió oral i escrita dels nostres. Per comunicar-nos bé en un món global, cal fer servir adequadament les destreses que ens permeten utilitzar correctament les diferents tipologies textuals des de totes i cadascuna de les matèries i al llarg de tota l’ESO. Durant el curs passat es va treballar la definició i enguany comencem amb la descripció.

Des de les assignatures de català, castellà i anglès es guiarà als alumnes per a que aprenguin a estructurar el text i fer servir les eines necessàries per aconseguir una bona descripció, però tot el professorat hi treballa al llarg del trimestre relacionant-lo directament amb el contingut treballat a la seva matèria i  exigeix un text d’aquestes característiques. S’avalua tant en el contingut (en funció de l’assignatura) com la forma (utilització d’adjectius, estructura del text, connectors…)

Per treballar la descripció s’han penjat cartells per totes les aules amb els indicadors corresponents (OBSERVA, CLASSIFICA, ORDENA les característiques, UTILITZA adjectius i POLEIX la redacció) Pensem que ajuda a la memòria visual i facilita la referència del professorat quan sigui necessari.

També posem en marxa una activitat similar a la que vam engegar durant la definició: Es penjarant triangles blaus amb un codi QR per tot l’institut. Els alumnes poden accedir, amb un mòbil que tingui lector de QR i utilitzant sempre el seu compte insrdt, a una fotografia que hauran de descriure. Podran fer una descripció en qualsevol de les tres llengües.

Esperem que hi participin forces alumnes!

Comissió de Llengües