Visita de 1r ESO a les Mines de Gavà

El dia 18 de desembre passat els alumnes de 1r de l’ESO de l’IPM van fer una sortida pedagògica al jaciment arqueològic de les mines de Gavà. El complex arqueològic de les mines de Gavà d’època neolítica és el més antic i el més extens de tota Europa.

Els alumnes després de distribuir-se en grups van poder visitar el jaciment i experimentar en la seva pròpia pell com es treballava a les mines.

Primer de tot, van veure un documental on s’explicava com s’havia fet la troballa arqueològica. Després, l’educadora, els va explicar perquè eren importants les mines, com s’extreia el mineral de variscita, i van poder tocar les diferents reproduccions de les eines que feien servir els miners.

Feta l’activitat, van visionar una recreació de la vida a l’època neolítica, i per fi… van baixar a la mina. Tota una experiència!

També van visitar el museu, veient els estris que es feien servir en la vida quotidiana. Tots amb els seus cascs de protecció, van poder saber com eren les mines in situ, com si ells fossin part dels miners que hi treballaven.

Per acabar van fer un taller d’ornaments, creant a partir de trossos de pedrís, collarets i polseres.