Premis literaris de Premià de Mar

Un total de 7 alumnes del nostre institut han estat guardonats en el certamen literari de Premià de Mar organitzat a l’entorn de la diada de Sant Jordi. Els premis es lliuren diumenge, dia 5 de maig, a les 12h a l’espai L’Amistat. Aquesta és la relació de premiats:

1r Prosa Grup F: Marcel Nos
2n Prosa Grup F: Berta Cancio
1r Poesia Grup F: Paula Cortés
2n Poesia Grup F: Noa Arce
1r Poesia Grup D: Greta Fernández
2n Poesia Grup D: Alma Sánchez
Accèssit Poesia Grup F: Joaquín Álvarez

Enhorabona!

Les Quatre Estacions al Teatre de l’Amistat

Divendres passat, 3 de maig, els alumnes de 1r d’ESO han fet una sortida de l’assignatura de música al Teatre de l’Amistat. Enguany han pogut gaudir de l’activitat musical “Les quatre estacions”, obra interpretada pels primers instruments de la secció de corda de l’Orquestra Barcelona Filharmonia.

El seu director, en Daniel Antolí, ha anat endinsant l’alumnat en els secrets d’aquesta famosa obra d’Antonio Vivaldi, fent-los descobrir petits detalls i recursos musicals que ajuden a comprendre-la i per tant a apropar-la als oients. A més de tot això, alguns alumnes han pogut col·laborar a l’escenari indicant els moments clau en la interpretació d’aquest concert, i per acabar han pogut també comprovar de primera mà la importància d’una bona direcció per tal que un grup nombrós de música pugui dur a terme una correcta interpretació conjunta.

Bicicletada per Premià de Mar

L’escola Mar Nova va organitzar el dia 30 d’abril una Bicicletada perquè els seus alumnes coneguessin el barri i perdessin la por a anar en bicicleta a l’escola. Alguns dels nostres alumnes de 4t van ser voluntaris per organitzar, tallar carrers i acompanyar als més petits. Aquesta activitat s’emmarca dins del servei comunitari que es realitza a 4t d’ESO.

Visita de professorat austríac per l’Ensenyament de Llengües Estrangeres

Vam tornar de vacances de Setmana Santa amb la visita de dues companyes austríaques especialitzades en l’Ensenyament de Llengües Estrangeres com a Segona Llengua. Convidades per la Coordinació d’Afers Internacionals de l’INS Premià dins del programa Erasmus+ de l’Unió Europea, l’Ann i la Katie han pogut familiaritzar-se amb la metodologia utilitzada pel Departament de Llengües Estrangeres formant part de la nostra comunitat educativa. Han assistit i participat a classes i reunions, i han pogut compartir experiències amb l’equip docent i alumnat del centre. També els ha encantat viure i gaudir del nostre poble durant una setmana . Ha estat una experiència magnífica per a tothom!

Curs de formació FP Bàsica per Erasmus +

Del 12 al 19 d’abril la Sandra (professora de Formació Professional Bàsica) va assistir a un curs de formació a Romania que forma part d’un programa Erasmus +, on hi participen 4 altres països (Romania, Macedònia, República Txeca i Polònia). El curs està pensat per donar estratègies als joves que entren al món laboral i dotar-los d’eines i coneixement per aquesta etapa. Està organitzat per la Vibria: https://vibria.org/you-too-can-2-romania/

Aquí podeu veure un resum del que han fet:

En una propera etapa del projecte durant 10 dies al maig, en Damià (Tutor de FPB 1) i 5 alumnes de FPB 1 aniran a Romania a completar un intercanvi on assistiran 5 alumnes de cada país. En total seran 25 alumnes i 5 acompanyants que realitzaran les activitats i tallers preparats aquests dies.

Anirem informant a través del blog: https://romania-exchange.blogspot.com/

Ruta del Dracs 2019

Aquest any, de nou, els alumnes de 1r d’ESO de l’IPM han anat a Barcelona a caçar dracs… Ha estat una experiència molt bonica, com sempre, en què nois i noies han preparat amb els professors de les diverses llengües un seguit de textos relacionats amb aquest animal fantàstic i els han relacionat amb espais literaturitzats; a més, amb la professora de música, Eva Pardos, han preparat la cançó de “Puff, el drac màgic”. Des de fa uns anys, també participen en aquest projecte els professors d’Educació visual i plàstica amb la creació d’uns dracs que ens serveixen d’estendard, enguany eren dragones, ja que el lema dels Jocs Florals era “Dona i literatura”. Gràcies a tothom per fer-ho possible!

Recomanacions per Sant Jordi 2019

Aprofitant la diada de Sant Jordi 2019 us fem arribar una proposta de lectures per a aquells que us vingui de gust llegir en el vostre temps lliure.

A més, recordeu que avui es realitzen a les instal•lacions de l’institut més d’una trentena d’activats diferents, que inclouen teatre, lliuraments de premis literaris al batxillerat i un conjunt de diversos tallers, concursos i competicions esportives.

Bona diada de Sant Jordi!

Sortida de Clàssiques a Empúries

El passat dia 10 d’abril els alumnes de grec i llatí de 1r i 2n de batxillerat de l’IPM vam fer una visita a Empúries, el jaciment arqueològic grecoromà més important de Catalunya. Acompanyats d’un dia esplèndid, vàrem passejar pels seus carrers, places i temples, amb més de 2000 anys d’història, en un entorn fantàstic a la vora del Mediterrani. Una visita fantàstica per conèixer el nostre passat clàssic: la cultura, la història i l’art dels nostres avantpassats!

CONCURS FONIX D’ANGLÈS 2019

Les nostres alumnes: Noa Pont, Arien Rodríguez i Carla Negrín de 2n d’ESO han estat seleccionades per participar al concurs  d’anglès FONIX que promou la Generalitat de Catalunya. La temàtica d’enguany són les llengües indígenes i en perill d’extinció.

Han creat un video que s’ha obert a votació popular fins el dia 15 d’abril. Podeu visionar el video al següent enllaç i fer like si us agrada. Desitgem que tinguin molts vots i molt d’èxit!

Sortida PFI: “Deriva Urbana”


El passat 20 de febrer, des del PFI es va realitzar una sortida per Premià de Mar, “Deriva Urbana”, per fer difusió del curs d’Auxiliar Administratiu que fem a l’IPM. L’alumnat va confeccionar una carta de presentació en la qual s’explicava el contingut del curs, així com la possibilitat que tenen les empreses de tenir alumnes en pràctiques a cost 0.

A partir d’aquesta iniciativa hem rebut diverses trucades d’empreses interessades a col·laborar amb el PFI d’Administració.

Alumnes d’Electromecànica finalitzen les pràctiques de Mecanitzat

Els alumnes de primer curs de grau mig d’electromecànica de vehicles estan en el taller del mòdul professional 8 (Mecanitzat bàsic) acabant les pràctiques de la UF 2: mecanització manual de peces.

Aquesta Unitat Formativa consisteix en aprendre i aplicar correctament les tècniques de roscat, llimat, serrat i ajust. Així ho indiquen els seus corresponents Resultats d’Aprenentatge:

  • Mecanitza peces manualment relacionant les tècniques de mesurament amb els marges de tolerància de les mesures donades en croquis i plànols.
  • Rosca peces exteriorment i interiorment, executant els càlculs i operacions necessàries.

D’altra banda altres companys del grup ja han començant la UF3 de pràctiques de soldadura.

Dades d’inserció laboral dels nostres Cicles Formatius

Les dades d’inserció laboral dels nostres Cicles Formatius, relatives al curs 2017-18, indiquen un alt índex d’ocupació de les persones graduades de manera gairebé inmediata. Pel que fa a les persones que troben una feina relacionada amb els seus estudis, en el cas del Grau superior aquest índex és del 100%. Una part important de l’alumnat de Grau mig que es gradua continua estudiant. Són unes dades de conjunt molt bones, les quals apunten l’opció de cursar estudis de Formació Professional com a una opció d’èxit que cal considerar.

Viladrau, un entorn poètic

El curs passat, la ruta literària creada per la Mar Olivé i el Joan Marc Ramos, es va dur a terme per primer cop. Aquest any, hem realitzat la ruta Viladrau, un entorn poètic, amb els alumnes de 4t d’ESO.
El dimarts 2 d’abril, tot i haver d’esperar l’autocar, amb els alumnes de 4t A i D, de seguida ens vam posar en marxa cap al poble embruixat, i quan vam arribar cada un dels grups va poder llegir els textos que s’havien preparat a classe amb més o menys encert. Sens dubte, el lloc més apreciat va ser Ca l’Herbolari, un mas ple d’història i d’històries. Al finalitzar la ruta vam pujar a l’autocar i cap a Premià.
El dimecres 3 d’abril, tot i que es preveien pluges, vam dirigir-nos cap a Viladrau amb els grups de 4t B i C per començar la ruta literària. El Mas Vilarmau, el Mas Pujolar, Ca l’Herbolari,… El lloc més esperat va ser el Mas Rusquelles, asseguts allà al jardí, entre la lectura dels comapnys, vam trepitjar el terra que probablement va trepitjar Pompeu Fabra o Josep Carner, amics de Jaume Bofill i Mates, propietari del mas. Un cop insipirats per les anècdotes i l’entorn vam dirigir-nos al poble, i tot seguit cap a Premià.
Un cop més, la literatura i la natura s’han fusionat, o aquesta era la intenció.

Recital de 1r d’ESO

Els alumnes de primer d’ESO, com cada any, hem fet el recital poètic a la Sala d’Actes, aquest any el títol era “Dona i literatura”. L’alumnat hem preparat durant força dies l’actuació i una de les coses que calia treballar en aquest projecte era la creativitat i l’objectiu ha estat assolit. Hem fet titelles, pancartes, presentacions virtuals… i hem cantat.
Volíem agrair a la Maite Massana i al Carles Juvé, d’Educació visual i plàstica, la seva col·laboració amb els decorats.

Comunicat del Consell Escolar del centre

El Consell Escolar de l’Institut Premià de Mar, com a màxim òrgan representatiu de la comunitat educativa del centre, vol manifestar-se a l’entorn d’un seguit d’aspectes del debat educatiu que l’afecten d’una o altra manera, en especial en uns moments en què s’està discutint al si del Consell Escolar Municipal el disseny d’un Mapa Educatiu que defineixi un full de ruta sectorial amb el màxim de consens ciutadà; i més quan, segurament per acostar-nos a la campanya de les eleccions municipals, aquestes discussions poden veure’s esbiaixades pel debat partidari.

Els punts que volem comunicar públicament són els següents:

  • El nostre desgrat provocat perquè hi ha qui fa córrer sistemàticament qualificatius del tipus “massificat” o “congestionat” per referir-se al nostre centre, els quals ni responen a la realitat ni contribueixen a projectar una bona imatge de l’únic centre públic de secundària del municipi, ans al contrari. L’Institut allotja 513 alumnes d’ESO distribuïts entre 20 grups, és a dir, una ràtio de 25’6 alumnes per aula.
  • No és de justícia que hi hagi qui posi en dubte la implicació de la seva comunitat educativa i el treball constant en pro de la innovació, la qualitat i la millora educatives. El curs 2016-17, l’Institut Premià de Mar, avalat pels resultats educatius i de cohesió social, va passar de ser considerat un centre de categoria C (complexitat alta) a un centre de categoria B (complexitat estàndard).
  • Una possible reducció de línies impossibilitaria la continuïtat del projecte educatiu i empobriria l’oferta educativa de caire públic al municipi. Gràcies al nombre d’alumnes i la disponibilitat de professorat, l’Institut pot oferir una segona llengua estrangera a triar entre l’alemany i el francès; estudis, a més, orientats a l’obtenció dels corresponents certificats oficials. El mateix es pot dir dels estudis de Cultura Clàssica i d’altres matèries optatives.
  • Si l’evolució demogràfica ho avalés, des del centre seríem els primers a reivindicar la necessitat d’un nou centre públic de secundària, el qual, al nostre parer, s’hauria de concebre amb el format d’institut-escola. Actualment, l’edifici Serra de Marina acull l’alumnat d’ESO de manera separada a l’alumnat de post-obligatòria (val a dir que aquest es reparteix en torns de matí i tarda). L’edifici conté 24 aules ordinàries a més de diferents espais específics: laboratori, aules d’informàtica, de música, de dibuix, etcètera. Així, l’Institut no podria ni voldria disposar de més de 6 línies completes per cada curs d’ESO.
  • Des de l’Institut seguirem defensant, des de la complicitat amb la comunitat educativa premianenca, la necessitat de dotar de millors infraestructures educatives el municipi. Tanmateix, ens preocupa que, en un context de contenció de despeses i inversions, es fes realitat aquella dita de “desvestir un sant per vestir-ne un altre”, i que, si no es preveu amb encert quines són les prioritats, s’acabés per perjudicar uns centres en benefici d’uns altres, i contribuint, de retruc, a la no disminució dels riscos de segregació escolar.

Premià de Mar, 8 d’abril de 2019

Entrevista de Ràdio Premià al director de l’Institut, 11 d’abril: