Validació de les candidatures al Consell escolar de l’IPM

Les candidatures dels diferents sectors de la comunitat educativa han estat validades i s’ha procedit a la seva publicació per tal de permetre que puguin promocionar-se al llarg des propers dies. A continuació compartim els noms seguint l’ordre en què han presentat la documentació de registre de la candidatura, el qual es farà servir, alhora, per confeccionar les paperetes:

ALUMNAT (3 vacants, caldrà marcar un màxim de tres caselles a la papereta de votació):

  • Claudia Alonso Galindo (PFI Administració)
  • Martina Lloret López (2n ESO) Ha retirat la candidatura
  • Èric Marco Farré (3r ESO)
  • Mireia Nóbrega Guerra (4t ESO)
  • Yeray Pérez Carvajal (2n ESO)
  • Pol Veciana Romero (1r ESO)
  • Silvia Martín Caparrós (3r ESO)
  • Beth Velasco Roca (3r ESO)

FAMÍLIES (2 vacants, caldrà marcar un màxim de dues caselles a la papereta de votació):

  • Daniel Butti Julià (pare de 1r d’ESO, tresorer de l’AFA)
  • Virginia Guerra Martínez (mare de 4t ESO, secretària de l’AFA)

PROFESSORAT (4 vacants, caldrà marcar un màxim de quatre caselles a la papereta de votació):

  • Francesc Barea March
  • Pedro Alonso Blanco Pila
  • Maria Antònia Guardiola López
  • Gemma Montoya Albareda
  • Toni Mostazo Serrano
  • Marta Pérez Baldero
  • Juan Carlos Pont Melero

PAS (1 vacant, caldrà procedir a un sorteig en no haver-hi cap candidatura).

Nou modulador de corrent elèctric pels alumnes d’electromecànica

El Departament d’Automoció del nostre centre ha rebut de l’empresa AUTO 95, concessionari oficial Peugeot a Mataró, un seguit de material didàctic que serà de molta utilitat per a la formació dels alumnes de CFGM Electromecànica de vehicles automòbils del nostre centre.

Aquest material consisteix en un modulador de corrent continu a altern i viceversa (Converter) que equipen els vehicles elèctrics i híbrids de la marca Peugeot, que fa possible carregar les seves bateries a partir del corrent domèstic que tenim a casa.

Aquesta dotació ens serà de gran utilitat perquè, pel que sembla, el futur de la mobilitat a mig termini serà mitjançant vehicles d’aquest tipus i és necessari que els futurs operaris en el manteniment i diagnosi d’aquests vehicles es vagin formant en aquesta àrea.

Donem les gràcies a l’empresa AUTO 95 per aquesta aportació.

Setmana de la Ciència a l’Institut

Entre els dies 12 i 21 de novembre celebrarem la Setmana de la Ciència al nostre institut. L’objectiu és difondre la Ciència des d’un punt de vista transversal: la seva importància, la seva trascendència, la necessitat de fomentar les vocacions científiques entre el jovent i, molt especialment, la reivindicació del paper de la dona en la Ciència, sovint amagat o menystingut. S’ha de dir, tot i així, que l’eix central de les celebracions, enguany, pivota sobre la sostenibilitat.

Adjuntem el cartell i el programa d’activitats, molt ambiciós com podeu veure, amb activitats per a tots els nivells, concretat gràcies a la col·laboració de la nostra AFA, a la qual hem de donar les gràcies per la seva aportació econòmica.

Sortida a la platja dels alumnes de 3r d’ESO

Tot seguit us expliquem una activitat que vam preparar des de tutoria de 3r d’ESO… en paraules de la Bruna Lloret de 3r C:

“El passat dimecres 27 d’octubre, els alumnes de 3r d’ESO van realitzar una sortida a la platja de Premià de Mar.

Uns dies abans, van fer grups de cinc membres. Cadascun d’aquests membres va pensar un joc o activitat per poder fer a la platja. Totes les idees les van posar en comú per decidir quina era la més adequada. Tot seguit, van fer un escrit que contenia les regles del joc.

Llavors, allà a la platja, cada grup va preparar i explicar les activitats als companys, i així les van realitzar. El temps va ser bo, i tots es van poder conèixer una mica més.”

Esperem poder realitzar més activitats a l’aire lliure!

Ràdio Premià: Satisfacció per la Biblioteca de l’IPM

Satisfacció d’alumnes, famílies i professorat de l’Institut Premià de Mar un any després que, per iniciativa de l’AFA, es contractés una bibliotecària per fer-se càrrec de la biblioteca del centre. És la Marta Cava, que ha explicat que tot i que la presència d’aquesta figura als centres educatius no és obligatòria (i per tant, no està sufragada per la Generalitat) l’AFA va prendre la iniciativa d’incorporar-la, la direcció s’hi va avenir i va començar a treballar-hi el setembre de 2020. Des d’aleshores, pel que ha dit, i malgrat la pandèmia, l’acollida ha estat magnífica per part de la comunitat educativa, no han parat de créixer els usuaris i els préstecs, i s’han multiplicat les activitats (entre elles, un club de lectura o un ‘repte lector’ per celebrar el 10è aniversari de l’Institut).

Cava també ha ressaltat la col·laboració que es manté amb la biblioteca municipal Martí Rosselló, amb la qual -en certa mesura- s’han repartit algunes responsabilitats.

Val a dir que el lloc de treball està sufragat a mitges per l’AFA (que paga els emoluments) i per l’Institut, que assumeix les despeses en mobiliari, llibres o material fungible.

Escolta l’entrevista sencera a la Marta Cava a Ràdio Premià:

 

Taller “Fem fora el bullying”

El dijous 11 de novembre, de les 17.30 h a les 19.30 h tindrà lloc el taller FEM FORA EL BULLYING, una proposta de la Taula d’inclusió i Diversitat de Premià de Mar.

El taller ofereix un espai a les famílies on reflexionar de manera conjunta i dinamitzada sobre el Bullying i el Ciberbullying i on es puguin compartir eines i recursos per detectar, afrontar i acompanyar situacions d’assetjament escolar.

El taller es realitzarà de manera virtual mitjançant la plataforma TEAMS, és gratuït i cal realitzar inscripció abans del dia 9 a través de l’enllaç https://premiademar.cat/taller-bullying

Convocatòria d’eleccions al Consell escolar

El consell escolar del centre és l’òrgan de participació de la comunitat escolar en el govern del centre. En el consell escolar hi ha representats tots els col·lectius que intervenen en la comunitat educativa: direcció, professorat, alumnat, personal d’administració i serveis, etcètera. En els centres públics, la funció principal del consell escolar és participar en la presa de decisions en relació amb aquells temes importants per al funcionament i l’organització del centre: el projecte educatiu, la programació general, la gestió econòmica, etc.

Els membres del consell escolar són elegits per un període de quatre anys i es renoven per meitats cada dos anys. El curs passat, arran de la pandèmia, es van ajornar les eleccions. Enguany, es reprèn el procés segons el calendari establert a la convocatòria publicada a data 2 de novembre

Informem de la publicació del cens (taulell al vestíbul de l’edifici Serra de Marina) fins el dia 8 de novembre per verificar el dret a participar en les eleccions. És molt important que es presentin candidatures dels diferents sectors (al registre de secretaria abans del 15 de novembre). Les votacions es faran el dia 22.

Ampliarem la informació en dies venidors. Per saber més dels Consells escolars i la normativa a aplicar:

 

Nova visita a la ràdio de l’IPM

Avui hem tornat a la ràdio!  Les nostres companyes de 3r, Lola Carballo i Mariona Herrera, integrants del nostre Club de lectura, han anat a explicar la seva enriquidora experiència. Han comptat amb la valuosa companyia de la Marta Cava, la nostra bibliotecària, que tant està fent per promocionar aquest espai.

Enhorabona!

 

L’IPM a Ràdio Premià: El pas de primària a secundària

El dia 20 d’octubre, dimecres, es va reprendre el programa “La Ràdio a les escoles”, de Ràdio Premià, després d’haver estat hivernat arran de la pandèmia. Al programa participen tots els centres educatius de Premià de Mar juntament amb l’institut-escola Santa Anna de Premià de Dalt. El nostre centre va ser l’encarregat d’obrir la nova etapa amb l’emissió d’un programa sobre el pas de primària a secundària. Hi van participar els nostres alumnes Blai Silvestre, Enzo Romero i Maia Kutrodimos, amb la presència d’en Joan Pons, coordinador de 1r d’ESO.  Va ser molt il·lusionant tornar a la ràdio després de tant de temps, i una gran experiència que repetiran les seves companyes de 3r, Lola Carballo i Mariona Herrera, la setmana vinent participant a un programa sobre els Clubs de lectura dels centres educatius.

Per escoltar el podcast (el tall d’Escoles comença cap el minut 15):

 

La Biblioteca de l’Institut al programa Info K

 

El passat dimecres un equip del programa Info K del Canal Súper 3 es va desplaçar fins al nostre centre per enregistrar un reportatge sobre la biblioteca per commemorar el dia de les Biblioteques, que se celebra el dia 24 d’octubre de cada any. Van participar-hi la bibliotecària de l’institut i cinc alumnes de diferents grups de 1r d’ESO.

El reportatge final es podrà veure el dilluns 25 d’octubre a les 20h. Enllaç:

 

Repte Lector a la Biblioteca de l’IPM

Aquest curs de la biblioteca hem iniciat el Repte Lector: una proposta oberta a tothom que tingui ganes de llegir i descobrir noves històries. El funcionament és ben senzill: cal inscriure’s en un formulari, passar a recollir la targeta de participació per la biblioteca i venir cada mes a triar una lectora. Totes aquelles persones que completin el repte, rebran un petit obsequi de regal.

Inscripcions aquí

“Dones, arbres i poesia” a L’irradiador iCat

El periodista Adof Beltrán del programa L’irradiador de David Guzmán, a iCat de Catalunya Ràdio, va fer trobar arbres, recitar sense previ avís poemes en grec (a peu dret i sense ulleres!) a la nostra professora Margalida Capellà, en una presentació del llibre Dones, arbres i poesia, fill d’un projecte encetat a l’IPM que també va ser presentat a la Biblioteca Sagrada Família de Barcelona el dia 5 d’octubre.

Més informació:

Club de lectura de l’IPM

Després de l’èxit del curs passat, reprenem el club de lectura per a l’alumnat des de la biblioteca del centre.

Per participar, només cal inscriure’s (presencialment durant l’hora del pati o bé per correu electrònic), tenir disponibilitat el dia de la sessió i moltes ganes de participar (tot respectant les normes de prevenció per la Covid: mascareta obligatòria, distància personal, etcètera).

Volem agrair a la biblioteca pública Martí Rosselló la seva col·laboració, ja que a través seu, els participants al club podran disposar en préstec dels exemplars dels llibres seleccionats.

Horaris d’inici de curs i dates de reunions informatives amb les famílies

  1. PROCEDIMENT GENERAL:

a) A sota es pot veure el quadre de d’acollida del primer dia. Prèviament, l’alumnat haurà rebut un correu electrònic de tutoria amb informació diversa i l’adscripció als diferents grups. No es preveu que s’hagi de portar material específic més enllà de paper i bolígraf per prendre notes, a més de la preceptiva mascareta).

b) L’alumnat arribarà al centre a l’hora convinguda respectant les normes de prevenció davant la COVID-19 i accedirà al lloc de rebuda evitant possibles aglomeracions. En acabar les respectives sessions de rebuda (durada orientativa: entre 1’5 i 2 hores), les sortides del centre també es faran de forma esglaonada.

c) L’endemà de l’acollida es farà l’horari normal, matins i tardes.

2. ESO i BATXILLERAT:

L’entrada prevista és la porta de vehicles darrere del gimnàs de l’edifici Serra de Marina, accedint a les pistes esportives on l’alumnat hi trobarà un cartell amb la lletra corresponent al seu grup. Aquí el rebrà el seu tutor/a, es passarà llista i, posteriorment, els grups es dirigiran de forma ordenada cap a les seves respectives aules per acabar de rebre tota la informació necessària per encetar el curs.

3. CICLES FORMATIUS, Grau Bàsic (FPB) i PFI:

Aquest alumnat, en presentar nombres no tan elevats d’agrupament, seran dirigits directament a la sala d’actes de l’edifici Serra de Marina i, posteriorment, a la seva aula de grup.

4. REUNIONS INFORMATIVES AMB FAMÍLIES:

Us convidem a participar en les properes reunions telemàtiques -per raons de prevenció de riscos- que es celebraran segons el calendari inferior. Us explicarem la proposta organitzativa i educativa per al curs 2021-22. Per accedir a la sala només cal introduir a un navegador d’Internet l’enllaç indicat (si es fa des d’un telèfon és precís tenir-hi instal·lada l’aplicació Jitsi Meet, la qual és perfectament confiable).

GRUP DIA HORA LLOC DE REBUDA
Guia Medi Natural 13 8h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

2n BTX 13 8:30h Pistes Serra de Marina

(accés darrere gimnàs)

1r BTX 13 9h Pistes Serra de Marina

(accés darrere gimnàs)

4t ESO 13 9:30h Pistes Serra de Marina

(accés darrere gimnàs)

3r ESO 13 10h Pistes Serra de Marina

(accés darrere gimnàs)

PFI-FPB 13 10:30h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

2n ESO 13 11:30h Pistes Serra de Marina

(accés darrere gimnàs)

1r ESO 13 12h Pistes Serra de Marina

(accés darrere gimnàs)

1r AUTOMOCIÓ 13 12:30h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

1r-2n

JARDINERIA

13 13h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

2n

AUTOMOCIÓ

13 15:30h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

1r-2n

GESTIÓ ADMINISTRATIVA

13 16h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

1r-2n

ELECTRICITAT

13 16:30h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

1r-2n

ACT. COMERCIALS

13 17h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

CFGS ADMINISTRACIÓ 20 15:30h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

CFGS

MÀRQUETING

20 16:30h Sala d’actes edifici

Serra de Marina

CURS DATA HORA SALA VIRTUAL DOSSIERS INFORMATIUS (pendents d’actualització)
1r ESO 6 de set. 18 Tancada Dossier 1r ESO
2n ESO 16 de set. 18 https://meet.jit.si/2nESO (tancada) Dossier 2n ESO
3r ESO 16 de set. 19 https://meet.jit.si/3r ESO (tancada) Dossier i presentació 3r ESO
4t ESO 23 de set. 18 https://meet.jit.si/4tESO (tancada) Dossier i presentació 4t ESO
1r i 2n Grau Bàsic 21 de set. 18:30 https://meet.jit.si/GrauBasic (tancada) Dossier i presentació Grau Bàsic
PFI (admin. i jard.) 21 de set. 19:15 https://meet.jit.si/ccffIPM (tancada)
1r BATX 15 de set. 18 https://meet.jit.si/1rBATX (tancada) Presentació 1r BATX
2n BATX 15 de set. 19 https://meet.jit.si/2nBATX (tancada) Presentació 2n BATX
1r CFGM 18 d’oct. 19 https://meet.jit.si/ccffIPM (tancada)

NOVETAT! Procés extraordinari d’admissió als cicles formatius

A partir del dia 8 de setembre (no del 13 com estava previst), el centre publicarà el nombre de places vacants a cicles formatius.

Destinataris 

Poden participar-hi tots els alumnes que acreditin els requisits d’accés a l’ensenyament, independentment que hagin participat o no en el procés ordinari de preinscripció i hagin obtingut o no una assignació (inicial, de llista d’espera o de segona fase d’admissió).

Presentació de sol·licituds

Dins el termini previst, les persones interessades poden presentar una sol·licitud d’admissió a cadascun dels centres del seu interès. S’han de descarregar el formulari de sol·licitud que trobaran a la web preinscripció.gencat.cat. L’han d’emplenar i demanar fins a cinc peticions, cicles i torns, ordenades per prioritat i adjuntar la documentació acreditativa.

– Termini presentació sol·licituds Grau Mitjà: 8 al 10 de setembre

– Termini presentació sol·licituds Grau Superior: 8 al 14 de setembre

Llista d’alumnes assignats al Grau Mitjà 

Llista d’alumnes exclosos al Grau Mitjà

Els alumnes assignats al Grau Mitjà, han de realitzar la matrícula fins el dia 17/09 a les 14h. Aquí us podeu descarregar els fulls de matrícula amb la informació.

Llista d’alumnes assignats al Grau Superior

Els alumnes assignats al Grau Superior, han de realitzar la matrícula fins el dia 20/09 a les 14h. Aquí us podeu descarregar els fulls de matrícula amb la informació.

Per demanar cita prèvia, truqueu al 937549282. (No s’atendrà sense cita prèvia).

Reunió informativa 1r ESO: 6 set, 18h

Benvolgudes famílies,

Aquest mes de setembre s’esdevindrà el primer curs de l’Ensenyament Secundari Obligatori per al vostre fill o la vostra filla, en un context encara enrarit per la presència de la COVID-19. Heu triat el nostre centre per encetar aquesta etapa i som conscients de la importància del moment per a vosaltres. Com a docents i responsables del centre, volem acompanyar-vos i tractar d’orientar-vos el millor possible.

Amb aquesta finalitat us convidem a una reunió informativa telemàtica que es celebrarà el dilluns 6 de setembre a les 18h. A la sessió us explicarem la proposta organitzativa i educativa per al curs 2021-2022. Per accedir a la sala només cal introduir l’enllaç a un navegador d’Internet (si es fa des d’un telèfon és precís tenir l’aplicació Jitsi Meet instal·lada): https://meet.jit.si/reunionsIPM1rESO

Aprofitem per dir-vos que els pagaments de les diferents activitats  (materials, sortides, tallers…) es faran únicament des d’una plataforma (TPV) disponible al nostre web o amb l’aplicació per a dispositius mòbils que podeu descarregar amb els codis QR adjunts (l’aplicació no s’activarà plenament fins ben entrat el mes de setembre):

També trobareu a la portada del web els diversos enllaços del centre a xarxes socials.

Dossier informatiu: