L’alumnat de l’IPM es mobilitza per la pau

Prop de 600 estudiants de primer a quart d’ESO de l’Institut Premià de Mar van participar en una acció reivindicativa per demanar que s’aturin els conflictes al món.

L’alumnat de secundària de l’Institut Premià de Mar ha participat avui en una acció per reivindicar la pau al món. La mobilització s’ha fet en el marc del Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP) que se celebra cada any, el 30 de gener.

L’acte, que s’ha dut a terme a les 11.30 hores al pati de l’edifici Serra Marina, ha reunit prop de 600 estudiants. Entre tots, han construït la paraula PAU i el símbol de la pau. D’altra banda, alumnes representants de tots els cursos d’ESO han llegit un manifest reivindicatiu en defensa de la pau al món i de la no violència.

Una iniciativa internacional

El Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (DENIP) és una iniciativa internacional que es va posar en marxa l’any 1964. Se celebra cada any el 30 de gener, dia en què va morir Mahatma Ghandi, activista indi per la pau. La iniciativa aposta per una educació per a la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no-violència i la pau.