Visita a Corma i el Mercat de la Flor d’Activitats comercials i de Màrqueting i Publicitat

El passat 3 de Maig, 11 alumnes del nostre institut del 2º curs del Cicle en Activitats Comercials i del CFGS en Màrqueting i Publicitat van fer una sortida per visitar les empreses veïnes de la zona Corma Cooperativa i Mercat de la Flor i Planta Ornamental de Catalunya, ambdues dedicades al comerç i distribució de flors i plantes.
A primera hora es va començar per les instal·lacions de Corma a Premià de Dalt (també disposa d’un magatzem de distribució de 3.000 metres quadrats a Argentona). A les oficines, acompanyats del responsable de Qualitat, el senyor Eduard, van poder conèixer la història d’aquesta cooperativa fundada el 1981 i que actualment està formada per 23 associats. Des dels valors cooperatius que van impulsar el projecte inicialment, Corma ha anat assolint xifres molt potents en el sector: el passat 2022 superaren els 9 milions de plantes produïdes i la distribució d’uns 15 milions en total. Actualment, època més forta de l’any en vendes, el volum apunta a superar les dades del passat exercici, i l’alumnat ho va poder comprovar in situ observant la forta activitat deguda a la celebració del Dia de la Mare.
En acabar, es van desplaçar fins el Mercat de la Flor a Vilassar de Mar. Allà els esperava la Mari Carmen, una guia de luxe i molt amable, qui els va explicat una història que arrenca el 1988 i que, actualment, la protagonitzen més de 300 associats majoristes. Aquests hi tenen una parada de 3×4 metres on venen els seus productes a comerciants minoristes els dilluns, dimecres i divendres. Per poder comprar al Mercat has de ser professional i com a particular no hi pots accedir.
El primer tram de la visita els va dur a l’antiga Sala de Subhastes, presidida per un enorme marcador analògic que determinava el preu que obtenien els diferents productes subhastats al llarg del dia, i que ara acull les Juntes d’Associats. Després, des d’una pasarel.la, han pogut observar en directe les gestions de venedors i compradors, els quals també anaven molt atrafegats amb les operacions de cara al Dia de la Mare del 7 de maig.