Reconeixement de les mesures de prevenció COVID

La inspecció de la zona educativa ha enviat als centres un missatge de reconeixement de les mesures de prevenció de la Covid-19 i, alhora, una crida per a que les comunitats educatives extremin la cautela en unes dates en què les xifres d’afectació estan creixent arreu. Les mesures de restricció que s’han aplicat a diferents sectors no afecten els centres de Primària i Secundària. Aquesta decisió significa un reconeixement a la bona feina que s’està fent als centres educatius.

S’ha constatat que, en totes les franges d’edat, el contagi dins les escoles és molt inferior al contagi que es produeix fora dels centres. En el nostre cas es confirma aquesta circumstància. Hem tingut un total de cinc grups confinats en el que portem de curs -a data d’avui no n’hi ha cap- i tots els contagis s’han donat fora de l’àmbit escolar. Són dades força favorables si tenim en compte el context.

Quan es confirma un cas positiu a partir d’una prova PCR, el protocol estableix que el centre rep un avís per part dels professionals sanitaris de la zona. Seguint les seves indicacions, el centre comunica a les famílies del grup afectat les instruccions a seguir i els dies de quarantena a respectar. L’alumnat confinat continua rebent l’ensenyament de manera telemàtica.

Tot i així, ningú hauria d’abaixar la guàrdia. La col·laboració entre les famílies i el centre, entre l’alumnat i els equips docents, és clau per contenir l’expansió del virus i per no perjudicar el rendiment acadèmic en uns moments en què mig món observa amb preocupació el rebrot de la segona onada de la pandèmia. Són temps propicis també, i dissortadament, per a que algunes persones escampin la seva ràbia i frustració en forma de mentides i posant pals a les rodes d’aquells que s’hi estan deixant la pell. No caiguem en aquest parany.

Des de l’Institut agraïm el compromís de les famílies i dels professionals de l’Ensenyament, també dels de Salut, per garantir les més òptimes condicions de treball i de convivència en el nostre dia a dia.