Pla de centres educatius en línia

Benvolgudes famílies,

hem passat la primera setmana de confinament i tot apunta a un allargament d’aquest període. El Departament d’Educació ha fet públic un “Pla de Centres educatius en línia” per normalitzar el manteniment dels canals de comunicació telemàtica entre les comunitats educatives de tots els centres.

La flexibilització de terminis en els procediments administratius de tot tipus, quan no directament la supressió d’aquests tràmits (com ara la preinscripció), obligarà a una regulació que encara no preveu ni terminis ni mecanismes. Preguem que estigueu atents a les informacions que vagin apareixent de manera oficial.

En última instància, afegim algunes reflexions o recomanacions de caire general per a l’alumnat que els instituts hem compartit:

• Fes-te un horari setmanal que combini franges d’activitats físiques i mentals, lúdiques i escolars, d’un màxim de dues hores cada franja.
  • El mòbil i l’ordinador ens mantenen connectats però també ens aïllen: regula’n el seu ús. El millor és reservar franges horàries amb mòbil o sense. I si jugues a l’ordinador o a la tauleta tàctil no et passis, regula’n també les estones.
  • Procura mantenir les hores d’anar a dormir i llevar-te: no vagis a dormir més tard del compte (ara durant el dia tens temps per a tot) i desperta’t a una hora raonable.
  • Esmorza, dina, berena i sopa en companyia, si pot ser. És el millor moment per compartir com estem, què farem, etc., amb els de casa.
  • El millor moment per fer les tasques escolars és al matí, després d’haver-te dutxat i esmorzat.
  • Encara que no puguis sortir de casa, vesteix-te igualment, posa’t còmode, però el pijama reserva’l per anar a dormir.
  • Queda de tant en tant amb els companys i amics per fer videotrucades regulars (pots incorporar-ho a l’horari). Si hi ha algú de qui fa dies no en saps res, envia-li un missatge, pregunta-li com està, etc. Cuidem-nos entre totes i tots.
  • Fes activitat física cada dia: és imprescindible que et mantinguis actiu. Encara que tinguis poc espai, qualsevol racó és apte per fer exercicis i estirament físic.
  • Reserva’t una estona de lectura cada dia a l’horari. Segur que a casa tens llibres, còmics, etc., que encara no has pogut llegir.
  • No vulguis fer totes les activitats de seguida, és millor fer una mica de feina cada dia (l’estona que has previst a l’horari) però ben feta, sense córrer. Com en la resta d’activitats que fas cada dia, si t’hi poses dues hores seguides, fes una pausa o canvia d’activitat fins a la següent estona d’activitats de classe.
  • No pateixis per la nota: ningú suspendrà el curs per la feina d’aquests dies, però sí que és important mantenir el ritme, anar lliurant la feina i seguir els consells de millora que t’anirà fent el professorat.
  • Som lluny però molt a prop: en cas de dubte, sigui quin sigui, escriu al docent en qüestió, o al tutor, o a qui consideris que et pot ajudar; segur que et respondrem!

1. Héctor Solé Martínez

Bon dia,

Les notes del 2n trimestre, s’ens donaran per correu o quan tornem a l’institut?

Moltes gracies.