“Paraules que canvien pensaments”

La conscienciació és una manera de canviar la perspectiva de les persones, tal com va dir Mahatma Gandhi: “hem de ser el canvi que volem veure en el món”. Això ho tenen molt present a l’associació premianenca de San Prem, ajudant a països en desenvolupament com ara Gàmbia.

L’ONG San Prem té una llarga trajectòria de projectes que contribueixen a millorar el poble gambià de Sanunding. S’han creat pous que ajuden al subministrament d’aigua potable, horts per a dones, s’ha ajudat en l’adquisició d’una ambulància i, en aquests moments, estan treballant amb una escola bressol que, addicionalment, ha esdevingut un menjador escolar.

La passada setmana, l’ONG va venir a l’IPM per explicar el seu projecte, tot sensibilitzant l’alumnat dels cicles superiors de màrqueting i finances amb la situació que viu el poble amb el qual treballen, a més d’aprofitar l’ocasió per copsar noves visions i propostes amb la voluntat de seguir aprofundint en els canvis que promou l’associació. Les voluntàries que van venir a visitar-nos són Mariama, Susana i Tamara, les quals ens van explicar la seva experiència des de l’inici, les visites a Sanunding, com van començar sense recursos i com han anat creixent amb esforç i gràcies a la recaptació de donacions.

Tot plegat ha despertat un gran interès entre els nostres alumnes i no tindria gens d’estrany que algú acabés col·laborant amb San Prem i viatjant a Gàmbia aquest estiu per col·laborar activament en el projecte. Des de l’Institut hem ofert suport per a que els projectes de cooperació i ajut al desenvolupament es puguin donar a conèixer aprofitant el recurs del cicle de Màrqueting i Publicitat, tot fent que el concepte solidaritat sigui molt més una paraula.

A continuació teniu un vídeo i una entrevista de ràdio: