L’alumne Genís Macias participa a la Segona Edició d’Entrenament pel Campionat Catskills 2022-23 (Skill 28 de Floristeria)

Genís Macias amb les tres proves fetes.

El dimecres 9 de juny l’alumne de l’IPM Genís Macias de 1r curs del CFGM Jardineria i floristeria va participar en l’entrenament del Skill 28 de Floristeria que es va realitzar en l’Institut d’Horticultura i Jardineria de Reus junt amb 3 instituts més: Institut la Garrotxa, Institut Mas Quintanes i nosaltres, l’Institut Premià de Mar.

L’entrenament consistia en realitzar tres proves:

• Prova 1.- Un centre formal en horitzontal o vertical amb la tècnica de punxat en esponja.
  • Prova 2.- Un ram estil lliure en tècnica en espiral.
  • Prova3.- Una composició en planta.

La jornada va ser un èxit per part de tots els alumnes que participaven. Tots vam demostrar les seves habilitats davant d’aquestes proves fora de la seva zona de confort (Institut) i competint amb altres (alumnes d’altres instituts).

Això genera molta inseguretat que els alumnes resolen demostrant tant les seves habilitats professionals com personals en quan a autonomia, resolució de problemes, confiança en si mateix, capacitat de comunicació, de socialització. Actituds avui dia imprescindibles per ser feliç en aquesta societat que ens ha tocat viure.

Vam realitzar unes composicions i rams d’un nivell molt bo, tot i que molts d’ells van tenim molt poques hores per practicar, ja que serà el curs que ve quan la majoria desenvoluparà el mòdul de composicions florals.

Vam tenir la sort que a la jornada els hi van valorar els treballs floristes professionals que porten molts anys en el sector, donant-li els millors consells per acabar de realitzar els treballs de la millor manera possible.

No només va ser interessant pel repte que suposa una competició sino l’ambient que es va viure, tot i ser competició, els alumnes es van respectar en el seus treballs, vam compartir els materials i van conviure en les estones lliures com el dinar que es va fer una vegada acabat l’entrenament.

Genís va tornar molt content pels treballs realitzats, amb una idea molt clara del gran esforç i exigència que demana els campionats de catskill de Catalunya però alhora va gaudir de companyia dels altres alumnes dels altres instituts participants i qui sap si va fer nous amics.

Aquí us deixem unes imatges que parlen per elles mateixes… només cal dir a Genís que continuí entrenant pel campionat skill 28 de floristeria del curs que ve i molta sort!!!