El projecte Premià es llegeix al IV Congrés internacional Geografies literàries

Dijous 27 d’octubre vam presentar el projecte que es realitza a 1r d’ESO, Premià es llegeix, al IV Congrés internacional Geografies literàries que es dugué a terme a la Facultat de Magisteri de la Universitat de València. El títol del congrés era “Mirades socials i educatives des de les ciutats escrites” i tenia com a objectiu posar en comú i analitzar situacions d’aprenentatge en què es treballen els sabers curriculars a través d’experiències reals que vinculen l’alumnat de secundària amb el seu entorn immediat, els seus pobles i les seves ciutats. Es van presentar diversos treballs molt interessants, la majoria relacionats amb els espais literaris o literaturitzats (espais en què creem literatura) on podem apreciar la importància d’un aprenentatge significatiu centrat en tot allò que envolta la vida de l’alumnat en el seu dia a dia. Volíem esmentar especialment la presència de Joaquim Dolz, catedràtic de didàctica de la llengua i la literatura de la Universitat de Ginebra (Suïssa), que va oferir una de les conferències plenàries.

Us deixem la presentació que vam exposar al congrés i que explica el projecte que es realitza a 1r els darrers cursos