Comunicat del Consell Escolar del centre

El Consell Escolar de l’Institut Premià de Mar, com a màxim òrgan representatiu de la comunitat educativa del centre, vol manifestar-se a l’entorn d’un seguit d’aspectes del debat educatiu que l’afecten d’una o altra manera, en especial en uns moments en què s’està discutint al si del Consell Escolar Municipal el disseny d’un Mapa Educatiu que defineixi un full de ruta sectorial amb el màxim de consens ciutadà; i més quan, segurament per acostar-nos a la campanya de les eleccions municipals, aquestes discussions poden veure’s esbiaixades pel debat partidari.

Els punts que volem comunicar públicament són els següents:

  • El nostre desgrat provocat perquè hi ha qui fa córrer sistemàticament qualificatius del tipus “massificat” o “congestionat” per referir-se al nostre centre, els quals ni responen a la realitat ni contribueixen a projectar una bona imatge de l’únic centre públic de secundària del municipi, ans al contrari. L’Institut allotja 513 alumnes d’ESO distribuïts entre 20 grups, és a dir, una ràtio de 25’6 alumnes per aula.
  • No és de justícia que hi hagi qui posi en dubte la implicació de la seva comunitat educativa i el treball constant en pro de la innovació, la qualitat i la millora educatives. El curs 2016-17, l’Institut Premià de Mar, avalat pels resultats educatius i de cohesió social, va passar de ser considerat un centre de categoria C (complexitat alta) a un centre de categoria B (complexitat estàndard).
  • Una possible reducció de línies impossibilitaria la continuïtat del projecte educatiu i empobriria l’oferta educativa de caire públic al municipi. Gràcies al nombre d’alumnes i la disponibilitat de professorat, l’Institut pot oferir una segona llengua estrangera a triar entre l’alemany i el francès; estudis, a més, orientats a l’obtenció dels corresponents certificats oficials. El mateix es pot dir dels estudis de Cultura Clàssica i d’altres matèries optatives.
  • Si l’evolució demogràfica ho avalés, des del centre seríem els primers a reivindicar la necessitat d’un nou centre públic de secundària, el qual, al nostre parer, s’hauria de concebre amb el format d’institut-escola. Actualment, l’edifici Serra de Marina acull l’alumnat d’ESO de manera separada a l’alumnat de post-obligatòria (val a dir que aquest es reparteix en torns de matí i tarda). L’edifici conté 24 aules ordinàries a més de diferents espais específics: laboratori, aules d’informàtica, de música, de dibuix, etcètera. Així, l’Institut no podria ni voldria disposar de més de 6 línies completes per cada curs d’ESO.
  • Des de l’Institut seguirem defensant, des de la complicitat amb la comunitat educativa premianenca, la necessitat de dotar de millors infraestructures educatives el municipi. Tanmateix, ens preocupa que, en un context de contenció de despeses i inversions, es fes realitat aquella dita de “desvestir un sant per vestir-ne un altre”, i que, si no es preveu amb encert quines són les prioritats, s’acabés per perjudicar uns centres en benefici d’uns altres, i contribuint, de retruc, a la no disminució dels riscos de segregació escolar.

Premià de Mar, 8 d’abril de 2019

Entrevista de Ràdio Premià al director de l’Institut, 11 d’abril:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>