Sortida al Teatre de l’Amistat

amistad
La directora convidada porta l’orquestra amb gest decidit i ferm

Aquest divendres dia 5 de maig, els alumnes de 1r curs d’ESO i els de l’Optativa de música de 4art van poder sentir en directe, al Teatre l’Amistat de Premià de Mar, com una secció de l’Orquestra Barcelona Filharmonia, dirigida per Daniel Antolí, interpretava un dels conjunts de concerts més coneguts de la música barroca i de tots els temps: Les quatre estacions, del compositor venecià Antonio Vivaldi.

L’originalitat i el valor pedagògic d’aquesta interpretació en particular neix de la manera com el presentador -el propi director de l’orquestra- explica els elements propis de les quatre estacions de l’any que Vivaldi va descriure en la seva obra i en com els músics els mostren, primerament per separat i després en el conjunt de l’obra. En conèixer el significat dels diferents motius musicals i comprendre millor les tècniques instrumentals utilitzades, l’obra es fa més propera a l’oient i, per tant, molt més interessant.

En acabar l’obra, alguns dels nostres alumnes van tenir l’oportunitat d’agafar la batuta i posar-se davant l’orquestra, que interpretava perfectament les indicacions dels joves directors.

Eva Pardos