Un grup d’alumnes de 1r de batxillerat inicia el curs als Estats Units gràcies a l’intercanvi amb la Flint Hill School

Entre el 4 i el 22 de setembre de 2019, un grup de 19 alumnes de 1r de batxillerat de l’Institut Josep Vallverdú, acompanyat per les professores Teresa Capdevila i Noemí Jumbert, van participar en un intercanvi lingüístic i cultural entre el nostre centre i la Flint Hill School, una prestigiosa institució educativa de la capital dels Estats Units. Durant la primera setmana del seu periple nord-americà, el grup va fer una ruta cultural pels indrets més emblemàtics de Chicago i de Nova York, dues de les grans ciutats icòniques dels EUA. Els tres primers dies de viatge van poder visitar els llocs més famosos de la “Ciutat del Vent”, com es coneix a Chicago. Així, doncs, la ruta els va dur a la Torre Willis, a recorrer l’arquitectura de la ciutat, al llac Michigan, al Parc del Mil·lenni, al Cloudgate, a la Crown fountain, al parc Grant o al Field Museum of Natural History, el part d’atraccions Navy Pier o els gratacels de l’skyline de la ciutat.

Des de la ciutat on comença la mítica Ruta 66, el grup va posar rumb a Nova York, la “Ciutat que no dorm mai”, “The Big Apple”, on de nou va poder visitar els seus racons més coneguts: l’Empire State, el parc Bryant, el World Trade Center i la Zona Zero, la nova Freedom Tower, el barri de Wall Street i la seva famosa borsa, l’estàtua de la Llibertat a Liberty Island, el pont de Brooklyn, la Cinquena Avinguda, Central Park, el Rockefeller Center… En fi, un munt d’indrets mundialment coneguts pel cinema i la televisió que els nostres alumnes van poder trepitjar en viu i en directe.

Des del cor de Nova York, i després d’haver conegut a fons la ciutat, el grup es va desplaçar fins a Washington DC, on es realitzava l’intercanvi amb l’alumnat de la Flint Hill School i on els estudiants es van allotjar amb les corresponents famílies acollidores. Després d’una gran rebuda al hall de l’escola, es va iniciar el quart intercanvi amb aquesta prestigiosa escola nord-americana que va consistir en 12 dies amb les famílies alternant classes i visites a la capital dels EUA on el grup va poder descobrir el Capitoli, el Congrés, el Senat, el Museu dels Arxius Nacionals, la Casa Blanca, el Pentàgon, el cementiri d’Arlington o tota la resta de grans monuments que configuren la ciutat de Washington.

Després de moltes hores de classes, de conviència, de descobrir una forma diferent de viure, el grup va agafar el seu sac de records i, després d’un emotiu comiat de les famílies acollidores, va enfilar camí de les Garrigues per reprendre el curs acadèmic 2019-2020 amb una experiència enriquidora i inesborrable a la ment. Una experiència que podeu reviure visitant la següent galeria de fotografies del viatge.