L’Institut Josep Vallverdú s’afegeix a La Marató d’enguany amb una sèrie de conferències sobre les malalties minoritàries

L’Institut Josep Vallverdú es va afegir, el dilluns 10 de desembre de 2019, a la celebració de La Marató d’enguany realitzant una sèrie de conferències, a la seva aula magna, destinades a l’alumnat de 4t d’ESO i de batxillerat i cicles formatius del centre, per tal fer-li prendre consciència sobre la problemàtica de les malalties minoritàries, a les quals va dedicada l’edició de La Marató d’enguany.

La conferenciant, la jove investigadora Alba Blasco, de l’Institut de Recerca Biomèdica de Lleida, va parlar a l’alumnat sobre aquestes malalties que formen un grup molt ampli i divers de patologies que tenen com a denominador comú la baixa incidència: cadascuna afecta, com a màxim, 5 de cada 10.000 persones. Moltes d’aquestes malalties són patologies greus, cròniques i discapacitants que molt sovint no estan diagnosticades per la complexitat i el desconeixement de la seva existència. El 50% d’aquestes malalties es manifesten en el naixement i tenen un mal pronòstic.

Aquestes dificultats deriven en un impacte sanitari, social i econòmic molt elevat: una de cada cinc persones té dolor crònic, una de cada tres perd autonomia i una de cada dues presenta discapacitat motora, sensorial o intel·lectual.

Amb aquesta sèrie de conferències, l’Institut Josep Vallverdú va voler sensibilitzar al seu alumnat al voltant de la problemàtica a la qual va dedicada La Marató d’enguany. Una mesura que es completarà amb la col·laboració que, com ja és tradició, el nostre centre brindarà a aquesta iniciativa solidària durant les dates nadalenques.