L’Institut Josep Vallverdú recupera la seva popular Esquiada després de dos anys d’aturada forçosa per la pandèmia

Després de dos anys d’aturada forçosa fruit de la pandèmia de la Covid-19, aquest mes de gener de 2023 l’Institut Josep Vallverdú va reprendre una de les seves activitats més populars i tradicionals: l’Esquiada.

Organitzada pel departament d’Educació Física del centre des de 1990, l’Esquiada permet a molts joves de la comarca de les Garrigues poder practicar l’esquí. Fruit dels dos anys d’aturada, la participació en l’Esquiada d’enguany ha estat d’allò més nombrosa. Fins a 114 alumnes del nostre centre, tant d’ESO com de Batxillerat i de Cicles Formatius, han participat en aquesta activitat.

En conseqüència, la sortida a la Cerdanya d’aquest 2023 s’ha dividit en dos torns. Un primer, destinat a l’alumnat del primer cicle de l’ESO, que va esquiar entre el 9 i l’11 de gener; i un segon, format per l’alumnat del segon cicle de l’ESO, dels Cicles Formatius i del Batxillerat, que ho va fer entre l’11 i el 13 d’aquest mateix mes.

Tot l’alumnat es va allotjar a l’hotel Bon Repòs de Bellver de Cerdanya i gràcies a l’empresa Camp Base Intercerdanya va poder esquiar dos dies a pistes nord-catalanes, a Les Angles i a Font Romeu, situades administrativament a l’Estat francès, i un altre a l’estació catalana de La Masella .

Tot i que la sortida té un marcat component relacionat amb l’activitat física i la pràctica d’aquest esport, els participants també van poder gaudir de les vistes que l’entorn ofereix, tant des del poble de Bellver de Cerdanya com gaudint d’un merescut bany a les antigues Termes romanes de Dorres, situades al peu del poble i d’on es pot contemplar una preciosa vista panoràmica del Pirineu.

Si voleu veure com va anar aquesta Esquiada de 2023, no dubteu en visitar la següent galeria fotogràfica.