L’Institut Josep Vallverdú inicia de la manera més atípica el curs acadèmic dels seus 40 anys d’història

El curs acadèmic 1980-81, l’Institut Josep Vallverdú va obrir les seves portes després de mesos d’una àrdua tasca de construcció de l’edifici que havia d’acollir el primer centre de batxillerat de la comarca de les Garrigues.

Quaranta anys després d’aquella fita tan singular, el nostre centre ha viscut el seu inici de curs més atípic, que també passarà als annals de la seva història, havent-se d’adaptar a la situació de pandèmia per la Covid-19 que es viu a nivell planetari.

Aquest 14 de setembre de 2020, que ha marcat l’inici del curs acadèmic 2020-21, ha estat caracteritzat per la rebuda al nou alumnat al pati del centre, amb mascareta i guardant les preceptives distàncies de seguretat, una imatge molt diferent a la que tradicionalment ens deixava aquella atapeïda aula magna des d’on es donava la benvinguda als alumnes de 1r d’ESO.

Des de les 8h del matí, les graderies i el pati principal de l’institut s’han omplert amb els diferents grups d’alumnes, des de 1r d’ESO fins a 2n de batxillerat i de cicles formatius, que paulatinament han anat ocupant unes aules desertes des del passat 12 de març quan es va decretar el tancament dels centres educatius de Catalunya.

Aquest nou inici de curs, però, no ha estat únicament marcat per la Covid-19 i l’efemèride del quarantè aniversari del centre sinó que també ho ha estat per ser el primer, després de més de tres dècades, sense l’equip directiu encapçalat per la professora Antonieta Bernat.

El relleu al capdavant del centre l’han agafat les professores Núria Sabaté, directora; Irene Calvera, cap d’estudis; Iela del Olmo, cap d’estudis adjunta; i Noemí Jumbert, coordinadoora pedagògica. Aquestes noves directives estaran acompanyades, això sí, per l’ínclit secretari Josep Agustí, l’últim supervivent dels darrers 30 anys de gestió del centre.

No cal dir que a tots ells i elles, així com a tot l’alumnat, profesorat i personal de centre, els desitgem molta sort i molts encerts a l’hora de fer que aquest curs tan complicat sigui d’allò més reeixit i estigui a l’alçada d’un institut històric que afronta rejovenit la celebració dels seus primers 40 anys de vida.

Salut i molt bon curs a tots i totes!