L’aula d’acollida de l’Institut Josep Vallverdú fa un viatge al passat amb la visita al museu del Cal Pauet

El passat 15 de juny ded 2021, l’alumnat de l’Aula d’acollida de l’institut va anar al museu Cal Pauet de les Borges Blanques. En aquest espai hi ha exposades unes 2500 peces antigues, que el seu artífex, Josep M. Anglès, ha anat col·leccionant al llarg dels anys.

Als nois i noies els van encantar tots els tresors històrics que conformen el museu: des de joguets varis, còmics, estris escolars, cartells publicitaris, màquines d’escriure, maletes, telèfons de disc, eines agrícoles, dos cotxes de mitjans dels segle XX (un PTV descapotable i un Jaguar),etc., fins a un projector cinematogràfic que encara funciona.

Un dels moments més divertits va ser quan alguns alumnes es van asseure als antics pupitres i van poder fullejar alguns dels llibres de text que es feien servir abans a les escoles.
A altres alumnes els va agradar molt una espècie de tauleta escrita en àrab, que el propietari del museu va adquirir a Egipte, provinent d’una escola d’aquell país, on hi ha aquesta inscripció: “Estudiar és molt important per a tots els musulmans”.Alguns objectes ja els coneixien dels seus països d’origen, per exemple, un estri que serveix per desgranar el panís.

Com a conclusió, podem dir que encara que no poguessin relacionar molts dels objectes exposats amb records concrets de la seva infància, van poder gaudir igualment, ja que les ganes de jugar de l’infant que tots vam ser una vegada són universals.

Aquesta sortida és l’última d’un cicle de tres sortides que han fet per conèixer les Borges Blanques i la seva comarca. Aquesta visita al museu i l’anterior que van fer als Vilars formen part de la unitat didàctica per aprendre a parlar de coses del passat.

Si voleu descobrir els detalls d’aquesta sortida, no us perdeu la següent galeria fotogràfica.