L’alumne Tarek Ben Hamdouch, de 2n de batxillerat, primer classificat a la fase lleidatana de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya

El dissabte 2 de febrer de 2019, la Universitat de Lleida va acollir la celebració de la fase provincial lleidatana de l’Olimpíada de Biologia de Catalunya. L’Institut Josep Vallverdú, com cada any, hi va participar representat per quatre alumnes que cursen 2n de batxillerat en la seva modalitat científica. Aquests quatre estudiants (Tarek Ben Hamdouch, Èlia Capdevila, Felipe Martínez i  Guillem Mir) va estar acompanyats de la professora M. Carme Llobera.

Després de dues hores tancats per resoldre 50 preguntes de tipus test, les correccions van certificar la victòria del nostre alumne Tarek Ben Hamdouch, que va quedar primer classificat de la fase provincial de Lleida i quart de tota Catalunya, un fet que propicia que participi a la fase final d’aquesta competició biològica que se celebrarà el proper dimecres 6 de febrer a la Universitat Autònoma de Barcelona i que tindrà una durada de quatre hores on caldrà resoldre una prova pràctica.

Aquesta Olimpíada de Biologia té com a objectiu principal estimular i implicar als estudiants de batxillerat en el desenvolupament d’aquesta ciència, atès que resulta imposible comprendre la vida, analitzar els seus problemes i plantejar solucions sense un coneixement adequat de les principals qüestions biològiques, per exemple es aspectes com la contaminació ambiental i el canvi climàtic, la biotecnologia, la conservació de la biodiversitat, i el diagnòstic i tractament de malalties, entre molts altres.

No cal dir que desitgem molts encerts al Tarek de cara a la fase final de l’Olimpíada. Molta sort, campió!