L’alumnat i el professorat de l’institut es concentren per rebutjar la violència masclista que va assassinar la Kelly, una jove estudiant de 4t d’ESO de Reus

El dimarts 5 de febrer de 2019, l’Institut Josep Vallverdú va aturar la seva activitat acadèmica durant els deu minuts previs a l’esbarjo per tal de realitzar una concentració de denúncia de la violència masclista i mostrar el rebuig d’alumnat i professorat al crim que va tenir lloc a Reus, el 30 de gener, i que va acabar amb la vida de la jove Kelly, una estudiant de 17 anys que cursava 4t d’ESO a l’Institut Salvador Vilaseca de la capital del Baix Camp.

Durant la concentració, que va agrupar tota la comunitat educativa a les portes del centre, la Mariona Roset i el Noel Pons, alumnes de primer de batxillerat, van llegir un manifest contra la violència de gènere que posava especial èmfasi en rebutjar tota actitud de menyspreu cap a les dones, també en un àmbit com el del nostre institut, on no s’ha de tolerar cap conducta masclista.

La lectura del text va anar seguida d’un sentit minut de silenci que va servir també per recordar la professora i exalumna del nostre centre, Núria Borràs. El silenci es va trencar amb el crit dels alumnes responsables de la lectura que van animar a posar fi a la violència de gènere i que van reclamar que no s’hagi de lamentar ni una víctima més d’aquesta xacra.

Si voleu veure d’altres imatges d’aquesta concentració, podeu fer-ho visitant la següent galeria fotogràfica.