L’alumna de 2n de batxillerat Anna Miquel, medalla de bronze a l’onzena Olimpíada de Biologia de Catalunya

Com ja és tradició, l’Institut Josep Vallverdú va participar en l’Olimpíada de Biologia de Catalunya, que enguany arribava a la seva onzena edició. Un grup de 4 alumnes de batxillerat, valentes i amb entusiasme, es van enfrontar a unes proves que, en aquesta edició, van ser telemàtiques degut a la situació de pandèmia i que plantejaven diferents qüestions relacionades amb la biologia, a ciència de la vida que investiga el funcionament d’organismes i sistemes vius i la seva aplicació en medicina, biotecnologia i gestió del medi ambient.

I diem que van ser valentes i entusiastes perquè acabaven de passar un confinament i havien realitzat la presentació del seu treball de recerca el dia anterior, però tot i així no van renunciar a l’experiència. Cal felicitar-les a totes, i molt especialment a l’Anna Miquel, alumna de 2n A de Batxillerat, que es va classificar entre els 20 finalistes de tot Catalunya, obtenint una medalla de bronze, l’única medalla de la província de Lleida, que li va ser lliurada en una cerimònia que, òbviament, també es realitzar per videoconferència.

Des de l’Institut Josep Vallverdú volem donar la nostra més sincera enhorabona a l’Anna pels seus bons resultats que esperem que continuïn en d’altres àmbits. Coincidint amb l’11 de febrer, el dia de la dona científica, també volem retre homenatge a totes aquestes dones científiques poc reconegudes i desitjar que el nostre centre sigui llavor d’inquietuds científiques que arribin ben lluny.