La celebració de la festa de Nadal més atípica tanca un any 2020 marcat per la pandèmia

El dilluns 21 de desembre de 2020 l’Institut Josep Vallverdú, tal i com marca la tradició del centre inaugurada ara fa 40 anys, ha celebrat la seva festa de Nadal. Això sí, a diferència dels altres anys, en què l’alumnat de tot l’institut s’aplegava per gaudir de les diferents activitats, en aquest 2020 marcat per la pandèmia, la celebració s’ha limitat als grups bombolla i s’ha realitzat, durant les tres darreres hores lectives, en el marc dels diferents grups classe del centre.

Així doncs, després d’un pati una mica més llarg de l’habitual i amb activitats esportives organitzades pel seminari d’Educació Física, l’alumnat s’ha retrobat a les seves respectives aules on ha realitzat diferents activitats nadalenques. Alguns grups classe han fet cagar el tió, tal i com pot apreciar-se en la imatge que acompanya aquest text, presa a l’aula de 4t d’ESO A, mentre que d’altres han cantat nadales i cançons diverses o han gaudit d’una sessió de cinema amb flaire nadalenc.

Aquesta ha estat la forma escollida pel centre per tancar l’activitat d’un 2020 que ha estat marcat per la pandèmia. Un final d’any i de trimestre on gairebé podríem dir que la millor notícia ha estat que l’institut ha pogut mantenir la seva tasca acadèmica tot i el confinament d’11 grups classe des del mes de setembre.

D’altra banda, i a diferència del que succeïa d’altres anys, el professorat ha limitat la seva peculiar celebració nadalenca a la concessió dels premis, durant l’hora del pati i a l’aire lliure, del concurs “Qui és qui”, organitzat per les professores Mercè Teixidó i Natàlia Tierz, i que ha permès descobrir els rostres infantils dels qui avui formen el col·lectiu docent del Vallverdú.

Esperem que l’any vinent l’institut pugui recuperar la seva tradicional festa nadalenca cosa que voldria que la pandèmia apareguda durant aquest 2020 ja no és sinó un mal record.