El Departament d’Educació anuncia que, amb tota probabilitat, l’inici del tercer trimestre es farà en una situació de confinament a tots els centres educatius de Catalunya

El dilluns 30 de març de 2020, amb l’inici de la tercera setmana de confinament i de tancament dels centres educatius de Catalunya, el Departament d’Educació va fer públics els criteris per dur a terme l’avaluació i el seguiment de l’alumnat durant aquest confinament.

En primer lloc, el departament va anunciar que la segona avaluació de l’actual curs acadèmic es farà d’acord amb les activitats fetes fins el dijous 12 de març de 2020, el darrer dia de classe abans del tancament dels centres. A l’Institut Josep Vallverdú esperem que aquesta decisió impliqui que ben aviat es puguin donar a conèixer les qualificacions d’aquesta avaluació a l’alumnat i a les famílies.

Al marge d’aquest anunci, i de reiterar que el període comprès entre el 13 de març i el 3 d’abril de 2020, i per tant les activitats que s’hi han realitzat, no pot ser considerat lectiu i avaluable, el departament anuncia que, amb tota  probabilitat, l’inici de la tercera avaluació es farà en situació de confinament però que, a diferència del que ha succeït fins ara, les activitats que s’hi facin seran avaluables i qualificadores.

Tot i així, l’Institut Josep Vallverdú i la resta de centres educatius de Catalunya restem a l’espera de les noves orientacions que han de dictar el funcionament del trimestre que començarà després de les vacances (confinades) de Setmana Santa.

Els criteris generals que de moment ha fixat el Departament d’Educació són consultables en aquesta nota de premsa i en el document realitzat per la Secretaria de Polítiques Educatives.