Anna Capdevila, alumna de 2n de batxillerat de l’institut, guanya un premi a la UPF per la seva recerca sobre la premsa local de les Garrigues

Anna Capdevila Piñol, alumna de 2n de Batxillerat del nostre centre ha obtingut el 2n premi Domènec Font en Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) pel treball de recerca titulat “A la recerca d’una identitat. La premsa de quilòmetre zero a les Garrigues”, el treball ha estat tutoritzat per la professora de llengua catalana i literatura, Mercè Teixidó.

Capdevila en la seva recerca ha fet un estudi minuciós sobre les revistes aparegudes a la comarca de les Garrigues en els darrers 50 anys. El treball s’estructura en tres parts, una primera on s’introdueix el fenomen de la premsa local, una segona on es recull una fitxa tècnica i una breu història i caracterització de les 19 revistes estudiades i una tercera consistent en la realització d’una pàgina web . Aquesta pàgina web, disponible per a tothom, té com a objectiu difondre la recerca realitzada i remarcar la tasca de les associacions garriguenques que durant aquests anys dinamitzen o han dinamitzat revistes als seus municipis.

El jurat del premi va destacar el fet de valorar la premsa local com un element clau per a la preservació de la identitat d’una comunitat alhora que va considerar que el treball és una contribució molt valuosa per al periodisme però també per a la comprensió de la nostra societat.

Des de l’Institut Josep Vallverdú li volem fer arribar la nostra més sincera enhorabona. Felicitats, Anna!