“9 narracions i 1 poema”, el recull dels textos en català elaborats per alumnes de l’institut que han estat premiats al llarg del curs acadèmic 2020-21

En aquest recull que hem titulat “9 narracions i 1 poema” us presentem els textos escrits pel nostre alumnat que han estat premiats al llarg del curs 2020-21. És la manera com des del Seminari de Llengua catalana i literatura hem volgut retre homenatge a l’alumnat que ha treballat per transmetre els seus sentiments i emocions a través de l’escriptura i a la vegada oferir-vos la possibilitat de llegir i valorar per vosaltres mateixos els textos guanyadors. Llegiu-los, no us deixaran indiferents.

L’alumnat de l’INS Josep Vallverdú enguany ha participat en quatre certàmens literaris: Premi Sambori,  Premis Literaris de Les Garrigues , els Jocs Florals Escolars  i el Concurs de narració de la Coca-cola, en tres dels quatre ha obtingut primers premis, una fita com aquesta mereix el nostre reconeixement públic i la nostra felicitació. Aquests són els guanyadors:

Premi Sambori

Nivell territorial (demarcació de Lleida)

– Maria Miquel Argerich – 3r premi, en la seva categoria.

– Anna Capdevila Piñol – Accèssit, en la seva categoria.

Nivell Nacional (demarcació Catalunya)

– Maria Miquel Argerich – 1r premi, en la seva categoria

Premis Literaris de Les Garrigues

3a Categoria (1r i 2n d’ESO)

Ares Hervàs Mateus -1r premi

Clàudia Vilà Mateus – 2n premi

4a Categoria (3r i 4t d’ESO)

Anna Capdevila Piñol – 3r premi

5a categoria (1r i 2n de Batxillerat)

Bruna Vidal Mora – 1r premi

Xènia Nogués Llurba – 2n premi

Maria Pau Pijoan Manresa – 3r premi

Jocs Florals Escolars

– Anna Yuliya Crisan Oryavska – finalista en la seva categoria, poesia, de la comarca de Les Garrigues

– Oleguer Sans Esqué – finalista en la seva categoria, narració, de la comarca de Les Garrigues

Escriure no és tasca senzilla, escriure ficció encara ho és menys, fer-ho bé i guanyar un premi, ja suposa estar en un altre nivell. Segurament a causa d’aquesta dificultat sovint defugim l’escriptura, ens sembla que parlar és més fàcil i d’execució més ràpida. Potser no hem valorat prou que escriure és, contràriament al que hom pugui pensar, altament beneficiós per moltes raons.

D’entrada, escriure ens permet expressar-nos però també ens ajuda a entendre’ns, a analitzar diferents situacions, a observar la vida des d’un altre punt de vista, a reflexionar, a rumiar, a evadir-nos, a millorar la nostra comunicació i a fer-nos sentir bé. Com en pràcticament tot, d’escriure se n’aprèn escrivint, la pràctica és fonamental i com més escrivim, més fàcil ens serà. Ara, que arribem l’època de vacances, és un bon moment per fer provatures.

Som-hi!