40 anys d’història del Vallverdú (14): quan cau la neu del cel

Una nevada com la que el 9 de gener de 2021 ha enfarinat l’Institut Josep Vallverdú és sempre un fet excepcional a les Borges Blanques. Tot i així, en les seves quatre dècades d’història, el nostre centre ha vist en unes quantes ocasions com queia la neu del cel dibuixant un paisatge ben diferent del típic de secà amb el qual identifiquem la comarca de les Garrigues.

Una nevada comportava sempre una situació d’excepcionalitat perquè el transport escolar s’anul·lava i perquè bona part del professorat, resident fora de les Garrigues, tenia evidents dificultats per desplaçar-se fins a l’institut. Això comportava que tant l’alumnat com el professorat que aconseguia arribar al centre no tingués l’activitat acadèmica com a primera prioritat i es dediqués a jugar amb la neu com si mai l’hagués vist abans.

Un exemple del clima que es vivia durant aquests dies excepcionals el podem trobar en la nevada del febrer de 2005. Tal i com es pot veure en la fotografia que encapçala aquest text, pràcticament cap alumne va arribar a l’institut en aquella data i els professors i el personal administratiu que va fer-ho es va dedicar a gaudir de les volves de neu que van continuar caient durant tot el matí.

Per certificar la dificultat que pel professorat de fora de la capital de les Garrigues entranyaven aquestes nevades n’hi ha prou amb donar un cop d’ull a la imatge de la professora Iela del Olmo, actual cap d’estudis adjunta del centre, essent ajudada per tal de posar les pertinents cadenes al seu vehicle amb l’objectiu de poder circular de tornada cap a casa.

Si voleu reviure les nevades de febrer de 2005 i de gener de 2006, ara fa més de quinze anys, no dubteu a visitar la següent galeria fotogràfica.