L’Institut Josep Vallverdú desitja unes bones festes a tota la seva comunitat educativa

Amb la tradicional Nadala que recull un poema inèdit del professor jubilat Raül Torrent, l’Institut Josep Vallverdú vol desitjar unes molt bones festes nadalenques a tota la seva comunitat educativa.

Esperem que tant l’alumnat, el professorat, el personal d’adminstració i serveis del centre, com els pares i mares passin un molt bon Nadal i tinguin una excel·lent entrada d’any.

Que gaudiu d’unes molt bones festes i d’un molt feliç 2019!

El timbre musical de l’institut celebra l’arribada de les festes amb una programació especial nadalenca

A partir del dilluns 17 de desembre de 2018, el timbre musical de l’Institut Josep Vallverdú modificarà els sons que l’han caracteritzat des de l’inici de l’actual curs acadèmic per adaptar la seva programació a les festes nadalenques.

Així, doncs, al llarg de la setmana que es clourà el divendres 21 de desembre amb la celebració de la Festa de Nadal a l’institut, l’inici i la fi de les classes al nostre centre seran anunciats per músiques molt adequades a aquestes dates.

Entre d’altres, l’alumnat i el professorat podran escoltar una gran varietat de Nadales entre les quals n’hi haurà de tradicionals catalanes, de contemporànies, de quechuas, d’europees, de nordamericanes així com també de versions jazz, instrumentals i clàssiques, amb les veus de cors però també d’artistes de reconeguts prestigi com Armstrong, Carey, Bublee, Haendel, Boney M, Queen, Pentatonix, Kings Singer’s, entre molts d’altres.

De ben segur que aquesta ambientació musical contribuirà a que l’esperit nadalenc s’estengui per les aules de l’institut. Si voleu veure el cartell amb la programació musical nadalenca podeu veure’l aquí.

Un grup d’alumnes de l’Institut Josep Vallverdú participa a l’edició de 2018 del concurs matemàtic “Problemes a l’esprint”

 

El 13 de desembre de 2018, un grup d’alumnes de l’Institut Josep Vallverdú format per Ferran Casa, Clàudia Caselles, Alba Mateu i Edgar Sans, de 3r d’ESO, i Ilyas Lharchaoui, Anna Miquel, Xavier Rosinach, Iván Sánchez, Ramon Segarra i Albert Torrent, de 4t, van formar un grup internivells que va participar al concurs matemàtic ” Problemes a l’esprint” en la seva edició de 2018.

Problemes a l’esprint és una activitat colaborativa de resolució de problemes en línia adreçada a equips de centre organitzada per la Societat Catalana de Matemàtiques. 

L’equip es va dividir en dos subgrups formats cadascun  per tres alumnes de 4ti dos de 3r. Els problemes s’han de fer en un determinat ordre i  estan encadenats, això vol dir que el resultat d’un problema pot ser usat com a dada per a resoldre  un altre problema posterior.  Els dos subgrups van començar després del pati a treballar al departament de matemàtiques. Un subgrup va començar resolent els 4 problemes de ” la branca de l’olivera” i l’altre subgrup els 4 problemes de “la branca de la pau”. Donat que l’activitat és colaborativa podien en tot moment barrejar-se i ajudar-se. Després d’enviar correctament les respostes dels problemes de les dues branques, tot el grup va treballar per a resoldre els dos reptes finals.

Finalment van aconseguir resoldre els deu problemes correctament, moment que podeu veure en la fotografia que il·lustra aquest article. Un fet que els fa mereixedors d’una sincera felicitació.

 

L’alumnat de Física i Química de l’institut visita l’observatori astronòmic de Pujalt, a la comarca de l’Anoia

El dimecres 12 de desembre de 2018, un grup de 76 alumnes de 2n i 4t d’ESO de Física i Química de l’Institut Josep Vallverdú va visitar l’observatori astronòmic de Pujalt, a la comarca de l’Anoia, en una activitat organitzada pel departament de Ciències Naturals del centre.

Durant la sortida, els i les alumnes van poder prendre mesures amb els diferents aparells de l’estació meteorològica, així com realitzar diferents experiments per començar a conéixer alguns dels conceptes que tractaran posteriorment a l’aula.

L’activitat va resultar molt profitosa tal i com podeu comprovar a la galeria d’imatges que acompanya aquesta notícia.

L’alumnat de 4t d’ESO realitza una sortida a Barcelona per visitar el Museu d’Història de Catalunya i el Camp Nou

Els i les alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Josep Vallverdú van realitzar, el dimecres 5 de desembre de 2018, una sortida cultural, organitzada pel departament de Ciències Socials, que va dur-los a conèixer diferents indrets d’interès històric, cultural i esportiu de la ciutat de Barcelona.

L’excursió, que va comptar amb la companyia de les professores Magda Isan, Anna Màsich i Núria Sabaté, a més del professor Ramon Usall, va començar amb una visita al Museu d’Història de Catalunya que va anar des de la revolta dels Segadors, al segle XVII, fins a les primeres eleccions al Parlament de Catalunya, a finals del segle XX.

Posteriorment, el grup es va desplaçar fins al Centre Cultural del Born, on va poder contemplar com era la Barcelona del segle XVIII, la mateixa que va patir el setge borbònic durant la Guerra de Successió. Aquesta ruta per la Ciutat Comtal del XVIII també els va portar al Pla de Palau, al Fossar de les Moreres i a Santa Maria del Mar.

Després d’un dinar de germanor al Maremàgnum, i d’una passejada per les Rambles, per la plaça de Sant Jaume i per la Fira de Santa Llúcia, la jornada es va cloure al Camp Nou, on l’alumnat va assistir al partit de copa que va enfrontar al Barça amb la Cultural Lleonesa i que va acabar amb victòria local per 4-1.

Si voleu reviure aquesta sortida podeu fer-ho visitant la següent galeria d’imatges.

L’Institut Josep Vallverdú completa la renovació del seu Consell Escolar

Un cop finalitzats els processos electorals destinats a l’elecció dels representants dels diferents sectors al Consell Escolar de l’Institut Josep Vallverdú, que s’han celebrat al llarg del mes de novembre de 2018, ja podem dir que el nostre centre compta amb un Consell Escolar completament renovat que estrena la seva tasca l’11 de desembre de 2018, moment en el qual s’ha constituït formalment.

Els representants del nou Consell Escolar són els següents:

Representants de la directiva del centre: Antonieta Bernat, M. Carme Calderó i Josep Agustí.

Representants del professorat: Teresa Capdevila, Maite Granell, Francesc Guasch, Noemí Jumbert, M. Carme Montserrat, Ramon Roca, Francesc Solans i Sílvia Mateus.

Representants de l’alumnat: Ivan Sánchez, Pau Domènech, Abril Pairada i Felipe Martínez.

Representants dels pares i mares: Susanna Aubach, Mònica Cifuentes, Ester Rué i Mireia Navés.

Representant de l’AMPA: Joan Triquell.

Representant del personal d’atenció educativa complementària: Marina Mesa.

Representant del personal d’administració: Antonieta Forteza.

Representant de l’ajuntament: Maria Fusté.

Representant de les organitzacions empresarials: Lluís Dalmau Almacelles.

Esperem que la tasca d’aquest nou Consell Escolar de l’Institut Josep Vallverdú sigui d’allò més profitosa al temps que li desitgem bona sort i molt bona feina.

 

Els i les alumnes dels cicles formatius d’Administració i d’Electricitat assisteixien a una sessió formativa sobre com parlar en públic

El dimarts 4 de desmbre de 2018, els i les alumnes dels cicles formatius d’Admiastració i d’Electricitat van assistir, de manera conjunta, a la sessió formativa organitzada pel Centre d’Empreses Innovadores i l’Ajuntament de les Borges Blanques sota el títol “Habilitats i tècniques per parlar en públic”.

La xerrada, que va comptar amb nombroses dinàmiques, pretenia fer-los conèixer com s’ha d’estructurar una presentació efectiva, com controlar l’estrés a l’hora de parlar en públic i com saber adequar el missatge de manera apropiada en funció del seu receptor.

Tot plegat, va resultar ser una formació molt pertinent i enriquidora per l’alumnat d’aquests cicles formatius.

L’alumnat de l’Institut Josep Vallverdú col·labora amb el Gran Recapte organitzat pel Banc dels Aliments de les comarques de Ponent

 

Els dies 30 de novembre i 1 de desembre de 2018, com ja va essent tradició, un grup d’alumnes de 4t d’ESO de l’Institut Josep Vallverdú van posar el seu granet de sorra a fer possible el Gran Recapte d’Aliments a la comarca de les Garrigues.

Aquests alumnes van participar com a voluntaris en la col·lecta organitzada pel Banc dels Aliments de Lleida, que recull productes alimentaris a les diferents comarques de Ponent per repartir-los posteriorment al llarg de l’any entre la població necessitada d’aquestes contrades.

Així, doncs, els alumnes de l’institut van col·laborar a la recollida d’aliments en els supermercats Plusfresc i Condis. Les dues jornades van ser dues diades molt positives vista la participació i col·laboració de la població de les Garrigues. En resum, una iniciativa que ens fa una mica més persones i que serveix per visualitzar com la solidaritat és un dels valors que fonamenta la nostra vida en comú.

 

L’alumnat del primer curs dels cicles formatius d’Olis i vins i de Vitivinicultura visita la cooperativa L’Olivera, a Vallbona de les Monges

El dilluns 24 de novembre de 2018, els i les alumnes de primer curs dels cicle formatius d’Olis i vins i de Vitivinicultura de l’Institut Josep Vallverdú van visitar la Cooperativa L’Olivera de Vallbona de les Monges.

Aquesta cooperativa, productora de prestigiosos olis i vins, es caracteritza també per prioritzar valors de caràcter social i integrador com és el cas del seu foment de l’economia col·laborativa (amb la participació de persones que ofereixen part del seu temps gratuïtament al projecte comú) o de la inclusió laboral de persones que tenen algun grau de discapacitat que els dificultra la seva incorporació al mercat laboral.

La visita va ser, doncs, des de tots els punts de vista, molt profitosa per a l’alumnat del centre que va conèixer de primera mà un dels principals productors d’olis i vins de les nostres contrades.

Un grup de professors de l’Institut Josep Vallverdú participa a la “IIa Trobada sobre personalització de l’aprenentatge i processos d’innovació educativa” realitzada a Madrid

Els dies 16 i 17 de novembre de 2018, un grup de cinc professors del nostre institut va participar a la “IIa Trobada sobre personalització de l’aprenentatge i processos d’innovació educativa” que va tenir lloc a Madrid, convidats per l’Instituto de Tecnología, Educación y Aprendizaje (INTEA), de la Fundación SM. L’objectiu de la trobada era donar continuïtat a l’intercanvi d’experiències i coneixement entre el professorat que, des del curs 2016-2017 hem participat en el projecte d’investigació “Aprender con sentido: estrategias, instrumentos y prácticas de personalización del aprendizaje escolar.”

Aquest projecte d’investigació, impulsat per INTEA i coordinat pel Grup d’Investigació en Interacció i Influència Educativa (GRINTIE) adscrit a la Universitat de Barcelona, ens ha permès presentar en aquests darrers cursos diverses experiències del nostre institut, totes relacionades amb el treball per projectes globalitzats. En aquesta ocasió, vam participar en una taula rodona sobre la connexió entre experiències d’aprenentatge escolars i no escolars i vam explicar com s’estableix aquesta connexió en el projecte de proximitat Apadrinem el patrimoni de les Garrigues.

El professorat que vam participar en aquesta trobada a Madrid hem tornat molt satisfets. En primer lloc, perquè la nostra pràctica “Apadrinem el patrimoni de les Garrigues” va ser molt ben valorada per l’equip de coordinació del projecte i per la resta de centres participants; i, en segon lloc, perquè hem pogut compartir reflexions i inquietuds amb altres professors i professores i hem agafat moltes idees per enriquir el nostre treball per projectes amb l’alumnat d’ESO.

Si voleu veure gràficament com va anar la trobada, ho podeu fer visitant la següent galeria d’imatges.