Dos alumnes de l’institut s’emporten el primer i el segon premi del IXè certamen de joves investigadors de les Garrigues

Els alumnes de l'institut Arnau Capdevila i el Sergi Capdevila en el moment de recollir el premiEl passat dissabte 29 d’octubre de 2016 va tenir lloc la cerimònia de lliurament del IXè Premi de Joves Investigadors/es de les Garrigues, organitzat pel Centre d’Estudis de les Garrigues, l’Oficina Jove i el Consell Comarcal de les Garrigues,  amb el suport de  la Direcció General de Joventut de la Generalitat de Catalunya. Els dos primers premis de l’edició 2016 del certamen van recaure en dos alumnes de l’Institut Josep Vallverdú que fins al maig d’enguany cursaven segon de batxillerat. En concret, el primer premi va anar a parar a l’Arnau Capdevila i Tilló pel seu treball “Els purins, quin mal de cap!”. Al marge del reconeixement, l’Arnau es va endur també un premi en metàl·lic de 400 euros. El segon premi va recaure en el Sergi Capdevila i Piñol per l’obra “Un país en construcció. L’acció de la Mancomunitat de les Garrigues” que s’emportà un premi de 200 euros. No cal dir que des de l’institut els felicitem per aquests guardons!

Les obres premiades són fruit de dos dels treballs de recerca presentats per l’alumnat de segon de batxillerat de l’institut durant el curs 2015-16, i van ser tutorats, en el cas de l’Arnau Capdevila per la professora Núria Escolà, i en el del Sergi Capdevila per la professora Maria Jesús Oms. El premi de joves investigadors/es de la comarc amb el qual han estat guardonats, es convoca anualment amb la intenció de donar suport i potenciar l’esperit de recerca i creativitat dels joves entre 16 i 30 anys de les Garrigues. Enguany, en el moment del lliurament dels premis, la secretària dels mateixos va esmentar la gran qualitat dels treballs presentats i la dificultat dels membres del jurat per tal d’elegir els guanyadors, una situació que encara afegeix més mèrit al premi obtingut pels nostres alumnes. Si voleu veure la crònica que de l’acte en fa el Centre d’Estudis de les Garrigues podeu fer-ho al següent enllaç.