Un grup d’estudiants de 3r d’ESO explica el conte “El pirata a l’illa del drac” a l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques en el marc de l’assignatura “Contacontes”

Un moment de la interpretació del conte davant dels alumnes de l'escola Joan XXIIIEl dimecres 7 de desembre de 2016 l’estudiantat que curs la matèria del “Contacontes” a 3r d’ESO, impartida per la professora Eugènia Martí, va procedir a explicar-lo a l’alumnat de P3, P4 i P5 de l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques. En concret hi van participar els alumnes David Ollé, Adrià Palau, Braian Pachón, Judith Martín, Isacha Mir, Zaira Navarlaz, Arnau Roset, David Serra i Pol Triquell.
El conte elegit en aquesta ocasió es titula: “El pirata a l’illa del drac” i explica la història d’un pirata que cansat de viure sempre a la seva cabana prop del mar i de poder sortir només a navegar els dies de bonança perquè tenia un veler petit, decideix emprendre un llarg viatge per tal de trobar grans velers amb bonics tresors. Però com que sortir sol li fa una mica d’angúnia (por, no, els pirates mai no tenen por!) busca companyia pel viatge i s’hi presenten voluntaris: un mico, una gavina i una foca. Durant el viatge viuen bones aventures com quan coneixen una preciosa sirena que s’enamora del petit pirata i el tempta perquè es quedi a viure amb ella, oferint-li els tresors que guarda al fons del mar i que són fruit dels naufragis dels vaixells que solquen alta mar. Però ell els refusa i continua el viatge amb els seus companys. Però també viuen aventures no tan bones com quan per culpa d’una tempesta perden el seu veler i com poden arriben a l’illa d’un drac que els vol fer fora tant si com no. El pirata el calma oferint-li el collar d’or que li havia regalat la sirena i que el drac es penja tot seguit a la cua; i la resta de personatges el sedueixen amb les seves habilitats: el mico li aconsegueix plàtans, la gavina li pesca peixos i la foca l’entreté  fent-li malabars amb unes taronges. I així tots cinc viuen feliços i amb harmonia. Però no mengen anissos sinó els peixos que pesca la gavina ben cuitets en la foguera que fa el petit pirata.
En aquest contacontes també van tenir un paper important les nenes i nens de l’escola. L’alumnat del contacontes va preparar un power point amb els personatges, els llocs, i altres elements de la introducció del conte i el van compartir amb els mestres de P3, P4 i P5 perquè els seus alumnes van haver d’ajudar els narradors “llegint” també ells i elles les imatges de la presentació (power point). Ho van fer molt bé, està clar que tot i la feinada que han tingut a preparar les activitats per recollir diners per La Marató i que van dur a terme al poliesportiu el divendres 25 de novembre, també els va quedar temps per preparar la seva participació al contacontes de dimecres. Els agraïm la seva col·laboració! A les mestres també!
Si voleu veure les imatges d’aquest Contacontes podeu fer-ho en el següent enllaç.