Tallers de cuina dins el marc dels microprojectes

bdf2455b-a574-4040-9888-67647ac96034La setmana del 13 al 17 de juny, a la cuina i a la cafeteria de l’institut vam realitzar diversos tallers per tal de familiaritzar l’alumnat de 1r i 2n d’ESO amb diferents tècniques de preparació d’aliments. Quan cuinem, utilitzem substàncies que poden reaccionar entre elles i estris específics, i apliquem diferents tècniques de preparació i cocció. És per això que durant tota la setmana, l’alumnat va veure la cuina com un laboratori  i, en el nostre cas, va ser un laboratori molt divertit!

En el primer dels tallers que vam fer, Per què pugen els pastissos?, ens vam centrar  en la cuina del llevat, i vam preparar pastissos de pastanaga, cócs ràpids i magdalenes, amb gluten i sense gluten. A l’acabar el matí vam poder fer un tast de tot el havíem cuinat i cal destacar que tot estava boníssim!

El segon dels tallers, Cuinem!, el vam fer quatre vegades al llarg de la setmana i l’alumnat va aprendre a fer uns deliciosos granissats de llimona, de malta i de síndria.  Per fer-los, vam aplicar tècniques del laboratori de química, com ara la preparació de mescles i la separació dels components; vam veure com canvia una substància quan l’escalfem i després la refredem fins a congelar-la; i, sobretot, vam gaudir dels diferents sabors de la cuina! Per acompanyar les nostres elaboracions, vam experimentar amb les reaccions químiques a la cuina i també vam fer rosquilletes amb pasta d’oli, molinets de pizza,  galetes sense gluten, coca de poma i cakepops.

Finalment, al taller La dolçor de la xocolata, l’alumnat va comprovar de primera mà com les propietats químiques i sensorials del cacau  ens proporcionen una sensació de benestar. Ho van fer preparant uns vasets de xocolata de tres colors que després es van menjar per ratificar que, a més d’estar deliciosos, milloren la nostra condició anímica!

Durant la realització dels tallers, a més de cuinar tot seguint les instruccions de les receptes, els i les alumnes van aprendre que a la cuina és molt important responsabilitzar-se de l’espai, els materials i els ingredients. També van veure la importància de mantenir els estris sempre nets i endreçats.
A la galeria d’imatges podreu veure l’alumnat amb les mans a la massa, i algunes de les nostres creacions, tant dolces com salades.

A. Babiloni, L. Bou i M. Zapater

Galeria d’imatges