Sortida lingüística i cultural a Oxford amb alumnat de1r i 2n d’ESO

DSC08544

Dels dies 19 al 25  d’abril , el departament de Llengües Estrangeres va dur a terme la sortida cultural a Anglaterra adreçada a l’alumnat de 1r i 2n de l’ESO. Els destí va ser Oxford, amb excursions a Bath, Cambridge, Saint Albans i el famós Stonehenge.

El dijous 19, després d’un vol molt matiner i sense haver dormit gens,  l’alumnat va visitar el destacat monument megalític de Stonehenge, del qual els va sorprendre els cercles que formen les enormes proporcions de les pedres. La finalitat que va tenir la construcció d’aquest gran monument s’ignora, però se suposa que s’utilitzava com a temple religiós, monument funerari o observatori astronòmic, que servia per predir estacions. La tarda va continuar amb el viatge cap a Bath, una ciutat del sud-oest d’Anglaterra coneguda pels seus banys romans i plena d’encant amb les seves cases georgianes, elegants carrers i una abadia espectacular. I després d’una jornada ben aprofitada i ja a Oxford, va ser el moment de conèixer les famílies que durant uns dies allotjarien el nostre alumnat.

Divendres i dissabte els van dedicar a Oxford. Destaquem el Museu Ashmolean, Radcliffe Camera, Hertford College amb el seu “Bridge of Sighs”, Christ Church College amb el seu famós menjador on es van gravar escenes de Harry Potter, i Carfax Tower, Bodleian Library, l’esglèsia Saint Mary The Virgin, Clarendon Building, Sheldonian Theatre, Oxford Castle, The Covered market, el museu natural d’història, Pitt Rivers, sense oblidar-nos de les botiguetes dels cèntrics carrers High street i Broad street.  Els nois/es van anar descobrint carrers i racons d’Oxford mitjançant gimcanes i entrevistes als ciutadans d’aquesta meravellosa ciutat.

Diumenge l’autocar els va portar destí Cambridge. Allí van poder gaudir dels colleges més importants com és el Trinity, King’s, Magdalene , el Mathematical Bridge del Queen’s College i l’arbre de Newton, un suposat successor de l’arbre del que va caure la poma que va inspirar la idea de la gravitació universal en Newton.

L’últim dia d’estada per terres angleses van gaudir de la visita a la població de Saint Alban’s i la seva catedral i del tour turístic pels estudis de la Warner Bros dedicats a les pel.lícules de Harry Potter, on els alumnes van descobrir els espectaculars escenaris, van pujar al tren original Hogwarts Express, el vestuari, els efectes especials i d’animació, etc.

Els i les alumnes van allotjar-se en famílies al barri, la qual cosa va permetre’ls posar en pràctica tot el que anem treballant a classe, tant la parla com els diferents aspectes de la cultura anglesa. Van fer-se entendre amb les famílies, van conviure amb elles, i van provar els famosos “packed lunch” britànics.

Una fantàstica experiència que ben segur recordaran!

Galeria d’imatges

Departament de Llengües Estrangeres