Sortida a Collbató i a les coves de Salnitre de l’alumnat de Biologia de 4t d’ESO i de Ciències de la Terra de 1r de batxillerat

20150414_141958El passat dimarts 14 d’abril de 2015, l’alumnat de l’optativa de Biologia i geologia de 4t d’ESO i de Ciències de la Terra de 1r de batxillerat, acompanyats pels professors Núria Escolà i Francesc Guasch, van fer un itinerari geològic per la muntanya de Montserrat, i van visitar les coves del Salnitre de Collbató. Si voleu reviure-la podeu visitar aquesta galeria d’imatges.

També podeu llegir-ne la crònica a continuació:

A les 8:00h del matí vam sortir de l’institut, i a les 9:30 h arribàvem a Collbató, amb el temps suficient per esmorzar i agafar forces per començar l’itinerari. Ben equipats amb roba i calçat còmode, i amb la llibreta de camp a punt, a les 10:30 ens vam trobar amb els nostres guies davant de l’ajuntament, des d’on havíem de començar l’itinerari. Vam fer diverses parades i els guies ens van anar explicant els diversos tipus de roques que anàvem trobant al llarg del recorregut, tot aprenent a distingir-les i a reconèixer els processos formatius que les havien originat.

Aquest recorregut, va durar 2 hores i els guies ens van deixar a l’Àrea d’Esplai la Salut, des d’on havíem de començar a pujar a les Coves del Salnitre. La pujada va ser duríssima! Per fer el trajecte més curt vam agafar una drecera que ens havien mostrat els guies, però era un pendent abrupte i difícil. Després per accedir a les coves encara quedaven 244 esglaons (10-15 minuts). El cansament es va esvair, quan ens vam endinsar en un recorregut per les diferents galeries i cavitats, decorades per estalactites i estalagmites amb milers d’anys d’història.

Després vam dinar a l’Àrea de l’esplai i a les 17:00h ja arribàvem a Les Borges Blanques.

Per últim felicitar a l’alumnat pel seu interès i els seu bon comportament durant tota la sortida. Aquí teniu la galeria d’imatges.