L’institut s’omple d’experiments al·lucinants per afegir-se a la celebració de la Setmana de la Ciència

L’Institut Josep Vallverdú s’ha sumat un any més a la celebració de la Setmana de la Ciència. Ha estat amb la col·laboració del Departament de Cència i Tecnologia de l’IEI amb una activitat de divulgació titulada: “Experiments Al·lucinants” que se celebrà a la sala d’actes del nostre centre el dimecres 21 de novembre de 2012. Aquesta activitat s’emmarca dins de l’àmbit de la divulgació científica i pretén acostar la ciència als joves de manera divertida i rigorosa alhora. El professor encarregat de portar a terme l’activitat ha estat en Josep Corominas Viñas, llicenciat en ciències químiques i professor de física i química a l’Escola Pia de Sitges.

Hi han assistit els alumnes de 3r i 4t d’ESO de dels instituts de la Granadella i del Mare de Déu de Montserrat, respectivament, en una primera sessió. S’han fet dues sessions més en les quals hi han assistit els alumnes de 3r ESO de l’Institut Josep Vallverdú i després els alumnes de 4t d’ESO i Batxillerat d’aquesta mateixa casa.

Durant la sessió, l’alumnat va poder gaudir d’una bona colla d’experiències. Entre d’altres es va poder observar l’enfonsament del titànic, llançament de coets, fabricar espelmes i menjar-se-les, etc. Tots els experiments anaven acompanyats de les corresponents explicacions químiques del professor.La valoració de l’experiència fou molt positiva i tothom va al·lucinar!

Si voleu veure més imatges de l’activitat podeu fer-ho en aquest enllaç.