L’Institut Josep Vallverdú prepara un intercanvi escolar amb la Flint Hill School de Washington DC

20150527_090656El departament de Llengües estrangeres de l’Institut Josep Vallverdú ha organitzat un intercanvi escolar amb un centre de secundària de Washington DC, la capital dels Estats Units per al setembre del curs vinent.

Aquest intercanvi el protagonitzaran una quinzena d’alumnes de 4t d’ESO i 1r de batxillerat del nostre centre que han participat al llarg del curs en un projecte de treball cooperatiu el centre de secundària nordamericà Flint Hill School. Aquest treball es mostra al Blog Pen Pals Virtual School Exchange i possibilita la participació d’alumnes i professors en un projecte comú col·laboratiu que dura tot l’any acadèmic amb un seguit d’activitats i vídeos compartits en el blog. Aquest reflecteix com és el nostre poble, els nostres costums, tradicions i hobbies, així com les dels americans i té com a objectius principals l’intercanvi cultural i el desenvolupament de la llengua estrangera l’anglès i/o el castellà.

El fet de viure avui en dia en una societat tan multicultural, globalitzada i alhora internacionalitzada, ens ha impulsat a organitzar activitats complementàries per motivar més al nostre alumnat. Completar l’aprenentatge de l’anglès a classe amb un viatge lingüístic i cultural esdevé actualment quelcom indispensable.

És per això que creiem que participar en un intercanvi en un país de parla anglesa, és fer una immersió total en l’aprenentatge de l’anglès, que serà molt positiu, enriquidor i pot augmentar substancialment el nivell d’anglès oral del nostre alumnat participant. Al temps que l’alumnat nord-americà, estudiant de castellà, veurà en el nostre bilingüisme una particular forma de comunicació i convivència. Serà un curs intensiu i accelerat de pràctica oral tant a nivell d’entendre com parlar per a tots els participants, perquè estudiar i conviure 15 dies amb nadius de parla anglesa primer allà, i més endavant tenir aquest alumnat nadiu entre nosaltres aquí a estudiar i practicar el castellà, serà una experiència lingüística, cultural i vital que esperem es pugui consolidar en un futur.