L’institut celebra el Dia de la Ciència amb una conferència sobre el genoma humà i una demostració d’exeperiments de física i química

dia de la ciència 2013El passat dia 20 de novembre de 2013 l’Institut Josep Vallverdú va celebrar activament el Dia de la Ciència. La celebració s’inicià amb una conferència del Dr. Joan Fibla amb el títol “Genoma humà: el primer gran repte del segle XXI” a la qual assistiren els alumnes del batxillerat científic de la casa així com estudiants dels altres dos centres de secundària de la comarca. Les activitats continuaren amb una demostració d’experiments organitzada pel seminari de Física i Química que es va realitzar al pati de la casa i que comptà amb una participació activa de tot l’alumnat com podeu veure a la galeria d’imatges que recull les activitats d’aquesta diada.

Els experiments que es dugueren a terme foren els següents:

IMG_5732MISSATGES SECRETS: Es tracta de revelar missatges i dibuixos secrets escrits amb fenolftaleïna, i revelar-los amb sosa, aprofitant el canvi de coloració de la fenolftaleïna en aplicar-li una base.

QUINA MASSA!: Fer una massa de pasta amb aigua i farina de panís i veure que es comporta de formes diferents si li apliquem molta o poca pressió.

LA UNIÓ NO FA LA FORÇA: Demostrar que un globus és incapaç d’explotar damunt d’una catifa de xinxetes.

LÀMPADES DE LAVA: Observar com es desprèn un gas a l’interior de dos líquids de densitats diferents i que no es mesclen entre ells com són l’aigua i l’oli.

LLAUNES EQUILIBRISTES: Poder aguantar en equilibri llaunes de refresc.

CARABASSES DE HALLOWEEN: Observar la descomposició de l’aigua oxigenada accelerada per un catalitzador.

FUMATA BLANCA: Veure la formació d’un gas a partir de la descomposició de l’aigua oxigenada.

Val a dir que totes aquestes demostracions tenen la seva explicació física o química tal i com saben els alumnes responsables de les demostracions . Si us queda algun dubte els ho podeu preguntar a ells!! O si no a les professores del Seminari de Física i Química.