L’institut acull un projecte de Cuina Solidària en el marc de les activitats prèvies a la celebració del Nadal

L'alumnat del taller de Cuina Solidària en plena activitatLa setmana del 19 al 22 de desembre de 2016, 50 alumnes de 1r, 2n i 3r d’ESO van participar en el projecte de Cuina Solidària, a càrrec de les professores Ana Babiloni i Maria Zapater, i amb la col·laboració de l’Anna Màsich i la Montse Rulló. En el marc d’aquest projecte, les professores impulsores vam integrar continguts de diferents matèries, al temps que recollíem diners per col·laborar amb la Marató de TV3. Els objectius principals eren aprendre a realitzar treball col·laboratiu; treballar de manera acurada i ordenada, seguint les pautes establertes, i assimilant el treball a la cuina amb el treball al laboratori de ciències; interpretar textos instructius; realitzar càlculs matemàtics senzills; i, per suposat, utilitzar les eines TAC per fer divulgació de les tasques realitzades.

Aquestes tasques van ser variades i diversificades: vam cuinar productes de rebosteria i pizzes; vam dissenyar l’envasat d’aquests productes (l’etiqueta i l’envàs); vam calcular el preu de producció i vam establir el preu de venda dels productes; vam calcular el valor energètic i vam redactar la informació nutricional de, com a mínim, un dels productes elaborats; vam publicitar la “venda” d’aquests productes mitjançant diferents xarxes socials (instagram, facebook, twitter); i, finalment, vam vendre els productes elaborats al mercat setmanal de les Borges Blanques i a l’institut. A més, cada grup de treball va crear el seu blog de cuina per explicar, amb text i fotos, l’elaboració de, com a mínim un producte.

Per vendre els productes elaborats, el dia 20 de desembre vam muntar unes parades solidàries al mercat setmanal de les Borges Blanques, i el dia 22 vam organitzar un esmorzar solidari a l’institut, en què l’alumnat podia comprar pizza, magdalenes, galetes, creps, cóc i altres delícies dolces i salades. De les vendes del dia 20 i les del dia 22, vam obtenir un benefici de 253 euros que donarem a la Fundació Marató de TV3.

Des d’aquí volem felicitar tot l’alumnat participant al projecte de cuina solidària, per la seva dedicació i col·laboració amb les professores, i per la bona feina feta al llarg dels quatre dies. També agraïm a tot l’alumnat del centre la participació en l’esmorzar solidari, a l’Ajuntament de les Borges Blanques la seva col·laboració per muntar les parades al mercat, i a la comunitat educativa del centre, el seu suport.

Si voleu saber-ne més podeu visitar un dels blocs elaborats per l’alumnat i la següent galeria d’imatges.