L’alumnat de primer de batxillerat i cicles formatius del centre realitza una sortida cultural al País Basc

El grup de l'Institut Josep Vallverdú durant la seva sortida al País BascEntre els dies 20 i 24 d’abril de 2017, un grup format per 42 alumnes de primer de batxillerat i de cicles formatius de l’Institut Josep Vallverdú, acompanyat pels professors Antonieta Bernat, M. Carme Llobera i Josep Grau, van realitzar una sortida cultural de final de curs al País Basc.

El primer dia de viatge els va portar fins a Bermeo, on van visitar aquesta ciutat pesquera, l’escultura de Xixili (amb tronc, braços i cap de dona, resta de peix i peus d’ànec) i el seu Museu Marítim. Posteriorment el grup va visitar Zarautz, la localitat on va allotjar-se. L’endemà, el viatge els va portar al tren de la Rhune, on van gaudir d’una majestuosa panoràmica, així com també a Hondarribia, una vila preciosa vila pescadora.

El tercer dia de ruta els va dur fins a Bilbao, on al matí van visitar el Museu Guggenheim i les seves exposicions permanents i temporals amb obres d’autors com Picasso, Gris o Andy Warhol,  tot observant l’imponent arquitectura del museu. A la tarda va arribar el torn de visitar el casc antic, la ria, el Teatre Arriaga… comprovant així la transformació viscuda per la ciutat en els darrers temps.

El quart dia del viatge els va portar fins a una de les altres grans ciutats del País Basc: Donostia. A la capital guipuscoana els alumnes van poder visitar la catedral, el Peine de los Vientos, la Concha i el popular casc antic de la ciutat, famós pels seus “pinxos”. A la tarda, des de Donostia van enfilar camí del País Basc francès, amb aturada a Biarritz, on van guadir de les platges i dels imponents edificis d’aquest important destí turístic.

El darrer dia va ser el torn, ja de camí cap a Catalunya, de visitar Pamplona (amb un recorregut pels carrers dels “encierros” de San Fermín, per la catedral i pel mític Cafè Iruña) i Saragossa (amb parada obligada a la catedral del Pilar). Després d’aquesta intensa ruta cultural, el viatge es va cloure amb l’arribada a les Borges Blanques.

Si voleu reviure aquesta sortida, podeu fer-ho visitant la següent galeria d’imatges.