L’alumnat de 3r d’ESO acampa a Montblanc i realitza una ruta senderista per gaudir de la natura i de la història de la Conca de Barberà

montblancEls dies 15 i 16 de maig de 2014, els alumnes de 3r d’ESO acompanyats dels professors d’educació física Juan Cruz i Manel Chàvarri van anar d’excursió a Montblanc a acampar i a fer una caminada. Aquí en teniu la galeria completa d’imatges i la crònica escrita de la ploma de dues alumnes de 3r A, l’Alícia Sedó i la Ioana Cenan:

“Vam sortir amb tren des de les Borges Blanques i vam arribar a l’estació de Montblanc el dijous 15 a la tarda. Vam anar fins al càmping caminant i vam muntar les tendes. Tot just arribats al càmping, ens vam adonar que les piscines estaven plenes; i com que no estava previst que estiguessin obertes i ningú portava banyador, els amos del càmping ens van deixar banyar-nos-hi una estona amb roba.

montblanc2Quan vam haver estat canviats vam anar caminant fins a Montblanc, on vam fer una cursa d’orientació que consistia en anar buscant, guiant-nos amb un mapa, els diferents punts marcats i fer-nos una foto a cada punt i, si calia, contestar unes preguntes. En acabar la cursa vam anar a comprar menjar per a sopar o per a l’endemà en un supermercat proper. Després vam tornar caminant al càmping, on vam sopar-hi. Tot seguit ens vam estar una estona a la fresca i vam anar a dormir, tot i que no vam poder dormir massa.

L’endemà ens vam despertar a les 8 del matí i vam recollir les tendes, i ens vam preparar per a la llarga caminada de 22 kilòmetres que ens esperava. Quan vam estar tots llestos vam deixar les motxilles grans juntament amb les tendes en una oficina on un taxi les passaria a buscar i se les enduria cap a Borges, per a no carregar tan de pes al llarg del dia.

montblanc3Primer vam començar caminant cap a Montblanc, on vam parar un moment a comprar el dinar i després ens vam dirigir cap a un monestir. Després de parar-hi una estona a descansar i a reomplir les cantimplores, vam continuar l’excursió pel camí de la pena. A mig camí del mirador vam parar en una font i uns bancs de pedra a dinar. Tot seguit vam continuar pujant muntanya amunt fins a arribar al mirador de la pena, des d’on vam poder observar unes vistes fantàstiques de tota la vall. Després de descansar una estona, vam baixar la muntanya i vam anar a visitar el monestir de Poblet. I finalment vam continuar caminant fins a l’Espluga, on vam pujar al tren per a tornar cap a les Borges Blanques, on ens van recollir els pares i on es va donar per acabada l’excursió.”