L’alumnat de 1r d’ESO de l’Institut Josep Vallverdú posa en marxa un projecte per apadrinar i promocionar el patrimoni de la comarca de les Garrigues

L'alumnat de 1r d'ESO, a punt per començar la feinaEl passat dimecres 13 de desembre de 2017, tot l’alumnat de 1r d’ESO ha començat a treballar en el projecte “Apadrinem el Patrimoni de les Garrigues”. Aquest és un projecte de treball globalitzat que podem dir que és de proximitat o “Kilòmetre 0”, ja que es basa en la investigació sobre el patrimoni de les Garrigues.

La nostra comarca té un ric i variat patrimoni material i immaterial que reflecteix la nostra història, la nostra identitat i els nostres valors. Per poder valorar la importància d’aquest patrimoni que ens envolta, cal conèixer-lo, i per ajudar a preservar-lo, cal donar-lo a conèixer a altres persones. És aquest el primer repte que proposem al nostre alumnat de 1r d’ESO: sou capaços de crear una pàgina web per donar a conèixer el patrimoni garriguenc arreu del món?

Per la consecució del repte, a partir del mateix 13 de desembre, tots els dimecres entre les 9:00 i les 13:15h, l’alumnat de 1r d’ESO participarà en aquest projecte i treballarà, de manera interdisciplinar, continguts de totes les àrees del currículum de 1r d’ESO. En aquesta franja de treball globalitzat, i organitzats en grups col·laboratius de quatre o cinc persones, intentaran aconseguir el repte proposat.

Durant el primer dia de feina, tots els grups van rebre el seu quadern de treball, i van fer les primeres tasques, dedicades a l’autogestió del grup i de l’aprenentatge, i ja han elaborat els seus plans de treball i han creat els seus taulers de tasques basats en l’estructura visual del tauler kanban.

Un exemple del tauler kanban

En la següent galeria d’imatges podeu veure com han treballat els i les alumnes més joves del centre al llarg del dia d’avui, i ben aviat podreu gaudir dels resultats de la seva feina a la pàgina web que dissenyaran entre tots i totes!