L’alumnat de 1r de batxillerat visita els racons d’interès cultural del País Basc

euskadiEntre els dies 8 i 12 d’abril de 2015 l’alumnat de 1r de batxillerat de l’Institut Josep Vallverdú, acompanyat per les professores Antonieta Bernat i Carme Llobera i pel professor Josep Grau, van realitzar una sortida cultural per conèixer els principals indrets d’interès del País Basc. Si voleu reviure la seva sortida podeu fer-ho visitant aquesta galeria d’imatges.

Si voleu conèixer amb més detall la seva ruta podeu llegir a continuació la següent crònica de la sortida:

Dimecres 8 d’abril

eh2Vam sortir de bon matí en direcció a Bermeo,  on vàrem visitar la ciutat apreciant especialment la singular estàtua de Xixili (amb tronc, braços i cap de dona, resta de peix i peus d’ànec en un pedestal que representa tres caps de pescador). A l’hora assenyalada, enfilarem camí de Zarautz, una ciutat amb una platja preciosa, la més llarga de tota la costa basca. Allí vam poder veure el Palau Narros i l’hotel de Karlos Arguiñano, semblant a un castell de l’Edat Mitjana.

Dijous 9 d’abril

Sortida cap a França per arribar a Sare on vàrem agafar el tren de la Rhune, amb unes vistes espectacular entre muntanyes i la localitat de Biarritz al fons. A continuació viatge cap a Hondarribia, important port pesquer, que té la platja a tocar del centre de la ciutat, i unes cases i barris espectaculars.

Divendres 10 d’abril

Sortida cap a Bilbao, la capital econòmica del País Basc, una ciutat d’allò més canviada que ha deixat enrere la seva imatge de vila d’indústria pesada gràcies a un pla de rejoveniment de la ciutat. El Guggenheim és la seva figura més emblemàtica. El casc antic té també el seu encant. Vàrem recordar a Don Miguel de Unamuno al temps que visitàvem l’Ajuntament (d’estil neoclàssic), la nova biblioteca (un edifici de 10 plantes obra de l’arquitecte Rafael Moneo), o el nou metro (dissenyat, en part, per Norman Foster). A més també vàrem veure el tramvia ecològic, la Torre Iberdrola, etc…

Dissabte 11 d’abril

eh3Sortida cap a Donostia, una ciutat d’allò més elegant, amb la platja de la Concha, l’Hotel Maria Cristina i El peine de los vientos, la famosa escultura d’Eduardo Chillida. Això sense oblidar el Kursaal, l’església de Santa Maria Eliza, la catedral del Bon Pastor o l’encantador Casc Antic de la ciutat, on també vam recordar a Pío Baroja.

Diumenge 12 d’abril

Sortida cap a Pamplona, on vàrem visitar la Catedral, el Café Iruña i el recorregut dels mítics Sanfermines, tot recordant a Ernest Hemingway”. Després cap a Saragossa, visita obligada al Pilar, i finalment, arribada a les Borges Blanques després d’un camí xerrant de Goya o Bigas Luna, entre d’altres.

Un gran viatge que recordarem sempre, alumnes i professors.

Eskerrik asko, a tots els que vau participar-hi!