L’alumnat de 1r de batxillerat gaudeix de Verona, Pisa i Florència en la tradicional sortida cultural pel nord d’Itàlia

L'amfiteatre de VeronaEntre els dies 3 i 9 d’abril de 2013, l’alumnat de 1r de batxillerat de la casa participà, acompanyat pels professors Antonieta Bernat, Josep Grau i Carme Llobera, en la tradicional sortida cultural a Itàlia. Podeu llegir a continuació la crònica del viatge i veure totes les imatges en aquesta galeria.

El dia 3 d’abril vam sortir de les Borges Blanques a les 3 de la tarda. Durant la nit, vam creuar França fent les parades reglamentàries pel camí, fins arribar a Verona. El dia 4 d’abril, ja a Verona, vam visitar el casc antic de la ciutat, visitàrem la casa de Romeo i Julieta, vam entrar a les Arenes, al teatre romà, i altres llocs d’interés. La ciutat ens va agradar molt i va ser un dia rodó.

El dia 5 d’abril, vàrem anar de Lido di Jesolo a Venècia amb el vaporetto públic. Allí vam visitar la Piazza San Marco i ens vam trobar amb la guia que ens va portar pels llocs més emblemàtics de la ciutat. Al vespre vam tornar a Lido di Jesolo amb el vaporetto. Com es pot explicar anar i passejar per Venècia? Hem de dir que vam sentir una emoció fantàstica.

El dia 6 i 7 d’abril visitàrem Florència. Vam fer una visita guiada per la ciutat i vàrem anar a la Santa Croce, al Duomo i a la Piazza de la Signoria. També anàrem a la Galleria d’Uffizzi i passejàrem pel Ponte Vecchio. Vam visitar la Galleria de l’Acadèmia on tothom ens vam extasiar amb el David de Miquelangelo. Vam aprofitar per fer una panoràmica de la ciutat des del Monte Alle Croci.

El dia 8 d’abril, a Pisa, vam visitar el conjunt arquitectònic format per la Catedral, el Baptisteri i la Torre inclinada, una de les places més boniques del món, tot, una meravella. La Torre inclinada: l’estrella. Ara entenem perquè és tant famosa. La mires i penses: com s’aguanta? En fi, que s’ha de veure. El dia 8 d’abril, a l’hora convinguda, ens vam traslladar al port de Civitavecchia per embarcar al vaixell que tenia la sortida a les 22:15 hores. Vam sopar i ens vam allotjar en cabines interiors. Vam estar tota la nit en ruta.

El dia 9 d’abril vam arribar al Port de Barcelona i ja vam agafar el camí cap a casa, cap a les Borges Blanques. Un viatge ple de cultura i d’emocions. L’alumnat va manifestar un molt bon comportament i sempre van seguir amb atenció la totalitat de les explicacions. Podríem dir que ens van enamorar tots els llocs i que l’experiència ha estat inoblidable. Hem tornat a l’Institut amb el síndrome de Stendhal, però amb dos dies aquí, com a nous.