La coral de l’institut participa a la XXIII Trobada de Corals de Secundària que es va celebrar a l’Auditori Enric Granados de Lleida

Els alumnes que formen la coral de l'institut, a les portes de l'Auditori Enric GranadosEl dia 3 de maig de 2017, el cor de l’ institut, dirigits per la professora Teresa M. Coca, vam assistir a la XXIII Trobada de Corals de Secundària. Va tenir lloc a l’auditori Enric Granados de Lleida. També ens va acompanyar la professora Núria Sabaté.

En la trobada vam cantar un repertori comú que havien preparat prèviament juntament amb l’orquestra del conservatori Municipal de Lleida. La temàtica de fons que feia de fil conductor del repertori era l’acollida. Vam interpretar la cançó Heald de world de Michael Jackson, amb acompanyament de percussió corporal; Jo sóc com tu dels Catarres; Terra d’acollida d’Edgard Elgar i vam acabar amb els Segadors i l’Himne de la Trobada. L’orquestra del conservatori també ens va oferir una audició amb el tema de Pirates del Carib de Hans Zimmer.

En l’acte hi va haver una intervenció destacable de l’ONG Lleida pels refugiats. Ens van explicar la situació dels camps de refugiats, que havien vist en els seus viatges d’ajuda als camps de Grècia. Va ser realment colpidora. Va parlar del risc del viatge i de les morts que hi havia pel camí; de la situació de famílies que vivien com nosaltres: tenien feina, casa, possibilitat d’anar a l’escola …i ho havien perdut tot; de la impotència d’estar en un lloc en condicions precàries, del sentiment d’abandonament… I del que podíem fer nosaltres,…

També vam fer un taller sorpresa de soundpainting (improvisació creativa). L’experiència de poder compartir el cant amb altres joves, acompanyats per tota una orquestra i de tenir l’oportunitat  de poder cantar a l’auditori de Lleida va ser molt positiva i vam sortir realment satisfets de la trobada.