Els i les alumnes de 2n de batxillerat de l’institut acomiaden el segon trimestre amb una sortida cultural a la ciutat de Lisboa

DSC_0086Entre els dies 20 i 24 de març de 2015, un grup d’alumnes de 2n de batxillerat de l’Institut Josep Vallverdú van realitzar una sortida cultural a Lisboa, acompanyats pels professors Ramon Usall i Magda Isan. Durant la seva estada a la capital portuguesa els i les alumnes van visitar els principals indrets d’interès artístic, històric i cultural de la ciutat a més de realitzar també diverses activitats lúdiques. Si voleu veure com va ser aquesta sortida podeu consultar la galeria d’imatges de la mateixa.

DSC_0133En el seu primer dia a Lisboa, el divendres 20 de març, el grup va visitar el barri de Belem, on es troben alguns dels principals atractius de la ciutat: la Torre de Belem, el monestir dels Jeronimos o el monument als descobridors. Allí també van poder tastar els magnífics pastissets de Belem i contemplar els imponents carruatges del Museu Nacional dos Coches. Al vespre, per completar una diada d’allò més cultural els alumnes assistiren a la representació teatral “Portugal a gargalhada” a Teatro Politeama.

L’endemà, dissabte 21 de març, arribà el torn de visitar el barri de l’Alfama on a més del Castell de Sao Jorge gaudiren d’un passeig per la Feira da Ladra, per la catedral de la Sé i pels carrerons d’aquest entranyable barri lisboeta. En acabar, cap al centre de la ciutat i la seva imponent Praça do Comercio.

DSC_0633El diumenge 22 de març el grup s’adreça cap a la Lisboa moderna, a l’Avenida da Liberdade, la rotonda de Marques de Pombal, el parc Eduard VII i el museu Calouste-Gulbenkian. Tot abans d’anar cap a l’estadi José Alvalade per veure en directe el partit que enfrontà a l’Sporting Club de Portugal amb el Vitoria de Guimaraes.

DSC_0810El dilluns 23 de març tocà novament contemplar la nova Lisboa, en aquesta ocasió el Parque das Naçoes que acollí l’Exposició Universal de 1998, amb el pont i la torre de Vasco da Gama com a principals atractius. El dimarts 24 de març, per acabar el viatge tocà passejar pel Bairro Alto, el mític Largo do Carmo, escenari preferent de la Revolució dels Clavells de 1974, i els miradors del barri abans d’acabar el viatge amb un dinar típic portuguès a la Cantina das Monjas, amb una magnífica vista sobre el riu Tajo. En acabar, de tornada cap a les Borges no sense endur-nos a sobre aquella típica saudade portuguesa, aquella nostàlgia pels bons temps passats a Lisboa.