Els alumnes de l’optativa de Contacontes expliquen dues històries als alumnes de l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques

Un moment de la representació del conte per part dels alumnes de l'institutEl dimecres 8 de març de 2017, els alumnes 14 alumnes que cursaven la matèria optativa de 3r d’ESO del Contacontes, coordinats per la professora Eugènia Martí, van explicar-los als alumnes de l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques. Ja que el grup d’estudiants era molt nombrós van dividir-se en dos grups i van preparar dues històries. La primera va ser el conte “La Nuna sap llegir la ment” i va ser representat als nens i nenes de cicle inicial de l’escola pels alumnes Gerard Barrufet, Joel Boldú, Samara Buzon, Szymon Rozansky, Cristina Perdea, Cristian Galcerán i Nizar Qabil El conte narra la història de la Nuna, que un dia arriba a casa molt enfadada perquè un company de l’escola li havia dit que tenia cames de flamenc. La mare li deixa unes ulleres màgiques gràcies a les quals descobreix que no sempre diem el que pensem i que molt sovint és més bonic allò que pensem que el que diem, per això el noi “de les cames de flamenc” i la Nuna acaben berenant plegats a casa d’ella.

El segon conte que els alumnes de l’institut van preparar anava destinat al cicle infantil de l’escola i va ser representat pels estudiants Ishane Iked, Joel Cunillera, Marcel Ribelles, Francesc Muñoz, Yosseline Huamani Izan Cano. Aquest segon conte duia per títol “Gegantíssima” i explicava la història d’una nena que està emmurriada perquè tothom li diu que és petita. Per reblar el clau ha de tenir una germaneta i l’amoïna que sigui més alta que ella. Però aviat s adona que en realitat ella serà la gran i la germana, petitona, i li podrà dir “Barrufeta”, “ninona” i que no li deixarà fer coses perilloses perquè serà petita, justament el que ara li passa a ella i es posa molt contenta.

Ambdues representacions van ser molt ben acollides pels nens i nenes de l’escola Joan XXIII. Si voleu reviure com els alumnes de l’institut explicaven els contes podeu visitar la següent galeria de fotografies.