Els alumnes de Ciències de la Terra i del Medi Ambient visiten la depuradora d’aigües residuals de les Borges Blanques

Un moment de la visita dels alumnes de l'institut a l'EDAR de les BorgesCom és  habitual, els alumnes de 2n Batxillerat que cursen la matèria de Ciències de la Terra i del Medi Ambient han visitat, dimarts 4 d’abril de 2017,  l’Estació Depuradora d’Aigües Residuals de les Borges Blanques. Després de fer els tràmits pertinents davant de l’ACA (Agència Catalana de l’Aigua), els alumnes han pogut finalment repassar els continguts de l’assignatura “in situ”, amb l’explicació de la Montse Palomes, tècnica de l’EDAR.

La planta depuradora d’aigües residuals tractarà els abocaments del nucli urbà de les Borges Blanques. La depuradora es troba ubicada al terme municipal de les Borges, aigües avall dels casc urbà i al marge esquerre del riu Salat. El sistema de clavegueram recull totes les aigües ja siguin domèstiques o industrials, agrupant-les en una canonada final. Aquesta arriba a l’estació depuradora d’aigües residuals del municipi, on hi ha un programa d’anàlisi sistemàtic de l’aigua afluent, on es valoren les concentracions de matèria orgànica, nutrients, sòlids en suspensió. Tal i com podeu veure en la següent galeria d’imatges, la visita a la depuradora ha estat una gran lliçó.