Els alumnes de 3r d’ESO fan de contacontes a l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques explicant als infants “On ets pare Noel?”

El passat 27 de novembre de 2012, en el marc de l’assignatura optativa de 3r d’ESO “Gust per la lectura: contacontes”, un grup d’alumnes, coordinats per la professora Eugènia Martí posaren en pràctica la seva tasca durant tot el trimestre explicant un conte als alumnes de cicle inicial del col·legi públic Joan XXIII de les Borges Blanques. El conte triat fou “On ets pare Noel?” i fou molt ben acollit pels infants de l’escola. Tot el procés de la matèria optativa que acabà portant a la realització d’aquest contacontes, s’inicià amb l’explicació de l’experiència del curs anterior que va donar peu a la creació de l’optativa. Es visualitzà el blog i els vídeos així com també es teoritzà sobre el fet narratiu oral en si i de les seves característiques.

El següent pas fou fer exercicis i jocs de confiança en un mateix i de relació amb la resta del grup. En saber a quin cicle anava adreçat el conte del 1r trimestre, professora i alumnat de la matèria anaren a la biblioteca a triar un conte. Cada alumne en va triar un i després el va explicar i “defensar” davant la classe. Es votà i va sortir escollit “On ets pare Noel?”. Els punts forts del conte van ser que en l’època que s’explicaria ja estaríem immersos en l’ambient nadalenc i que els protagonistes eren animals molt atractius pels nens: un osset i dos llops. Després d’aquesta tria, el grup decidí vestir el conte i preparar el material: un trineu de cartró, flocs de neu, fulles seques, cartells… Tot per ajudar a una representació que finalment fou molt reeixida.

Els i les alumnes que participaren en l’iniciativa foren la Sònia Cànovas, el Francesc Xavier Català, l’Anaïs Mir, la Nerea Pacheco, l’Andrea Piñol, la Sara Vellido, la Montse Segarra i el Luis Serrano, tots ells dirigits per la professora Eugènia Martí. Podeu veure la resta d’imatges de l’activitat en el següent enllaç.