Els alumnes de 3r d’ESO del contacontes expliquen la història “La banda dels cinc” als infants de l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques

Un moment de l'expliació del conte a l'escola Joan XXIIIEl divendres 23 de febrer de 2018, els alumnes de 3r d’ESO que al llarg del segon trimestre han cursat la matèria del Contacontres, dirigits per la professora Eugènia Martí, van explicar el conte elegit en aquesta ocasió als infants de l’escola Joan XXIII de les Borges Blanques que cursen P3, P4 i P5. La història triada va ser, en aquesta ocasió, el conte “La banda del cinc” que comença amb la presentació dels cinc dits d’una mà. A banda de dir si és el dit gros, o l’índex o l’anular… se li dona un nom: Tim, Bruna, Jan… i això es fa en una prosa rimada. La mà surt a passejar i de sobte es troba cara a cara amb una altra mà amb uns dits que s’assemblen molt a ells, però amb noms diferents: Tom, Lluna, Pol… i comencen a esbatussar-se. És en aquest moment que passa un ocell i fa caca damunt dels deu dits i entre exclamacions de fàstic se’n van a rentar-se i s’adonen que cadascún d’ells sol no pot fregar-se per treure’s la caca de l’ocell i que necessiten la col·laboració justament dels altres dits amb qui s’han estat pegant i a partir d’aquí tot és harmonia i amistat i mà dreta i esquerra viuen ben avingudes!

El conte, explicat pels alumnes de 3r d’ESO Neus Bofarull, Roxana Neantiu, Ainhoa Oriol, Anna Quer, Marcel Ribelles, Jan Setó i Ilyas Zniber, va fer les delícies dels infants del parvulari de l’escola que van estar molt contents, van fer preguntes i van poder jugar una estona amb els titelles utilitzats per explicar el conte. L’escola Joan XXIII, com sempre, va voler premiar als alumnes de l’institut amb un bona esmorzar a base de galetes assortides, patates fregides, coca-cola, sucs de fruita i aigua.

Cal remarcar que, d’entre els alumnes que van participar en l’activitat, van estar especialment contents d’haver anat a l’escola a explicar el conte, el Marcel i el Jan doncs van retornar a la seva antiga escola de primària, i van poder saludar els i les mestres que havien tingut, van intercanviar informació sobre mestres que ja no eren al col·legi i es va comprovar que tots dos havien deixat emprempta a l’escola doncs tothom els va saludar amb alegria i estima. Si voleu reviure l’experiència d’aquest contacontes podeu fer-ho visitant la següent galeria d’imatges.