Els alumnes de 1r d’ESO observen l’eclipsi de sol des del pati de l’institut

eclipsiEl proppassat divendres 20 de març de 2015 els alumnes de l’Ins Josep Vallverdú van tenir l’oportunitat de presenciar un fenomen astronòmic poc freqüent: un eclipsi de Sol. Pocs minuts després de les nou del matí, els alumnes de 1r ESO, acompanyats per les seves professores de Biologia, L’Anna, La Núria i la Marta, van veure com la Lluna s’anava situant davant el Sol fins a cobrir-lo de manera parcial, fins a un màxim d’un 70% a la nostra latitud. Ha estat una oportunitat perquè el proper eclipsi observable no serà fins el 12 d’agost de 2026. S’ha gaudit del fenomen tenint en compte les recomanacions del Departament de Salut i respectant sempre unes mínimes condicions de seguretat, la primera i més  important de les quals és no mirar mai directament el Sol. Els alumnes i professors han utilitzat les ulleres especials per l’ocasió. Si voleu reviure com els alumnes del centre van contemplar l’eclipsi podeu fer-ho visitant la següent galeria d’imatges.